Drogy
Mekkýšek
hrozne me to zajima vsecko ohledne toho kde se nachazi vase stredisko??bo jste nejaka soukroma klinika??nebo co jste za ogranizaci??h¨rozne dobre se mi s vami povida a co jste musela vystudovat za skolu abyste se dostala k tomu co ted delate??:-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tuto poradnu provozuje občanské sdružení SANANIM (www.sananim.cz), které provozuje mimo to několik zařízení pro uživatele drog (od kontaktního centra a terénních programů přes léčebné programy jako jsou terapeutické komunity až po doléčování). Dotazy odpovídají kolegové ze SANANIMU, kteří pracují v jednotlivých zařízeních pro uživatele drog (viz rubrika Kdo Vám odpovídá), popř. externí kolegové, jako jsem třeba já. Pracuju v Národním monitorovacím středisku pro drogy a drogové závislosti (NMS) pod Úřadem vlády (viz www.drogy-info.cz), které se zabývá převážně výzkumem v oblasti závislostí. Vystudovala jsem psychologii a speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě UK a tento rok končím pětiletý psychoterapeutický výcvik, to tak k tomu vzdělání. Pracovala jsem nejprve 4 roky v Doléčovacím centru o. s. SANANIM, pak 3 roky v Právní poradně A. N. O. a nyní jsem v NMS. Aby člověk mohl pracovat s drogově závislými, tak především musí být dospělý (obvykle organizace neberou do zaměstnaneckého poměru lidi, kterým je méně než 21 let), mít informace a přehled v drogové problematice a mít za sebou nebo studovat některý z humanitních oborů, které se k tomtu tématu vztahují (medicína, psychologie, sociální práce, speciální pedagogika, nyní nově adiktologie zaměřená výhradně na problematiku závislostí...) a ideálně mít psychoterapeutický výcvik. Není to vůbec jednoduchá práce a kvalifikační požadavky mohou být vysoké. Uvidíte, zda Vás tato problematika bude za pár let zajímat stále natolik, abyste se tímto směrem vydala.