Psychoza
Ela
Dobry den,obracim se na Vas s prosbou.Mam dceru ,ktera pred tremi lety prodelala tezkou formu psychozy(vlivem uzivani drog a alkoholu).Lecila se tri mesice v Litomericich a nasledne v UK-kde se jeji stav vyrazne zlepsil,cely rok byla v poradku,a zaradila se velice dobre zpatky do zivota.Jenze je to tu zas,pozvolna,ale velice rychle se meni-odmita brani prasku a lecby, plus souvisejici priznaky.Lecit se nechce.Nejsme schopni ji uhlidat,natoz donutit jit k odbornikovi.Je plnoleta.(24)Nevime si s ni rady a jsme bezmocni.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v takové situaci opravdu můžete dceru těžko k léčbě nutit. Můžete se nanejvýš spojit s jejím lékařem a upozornit ho na její stav, on se pak může rozhodnout pro hospitalizaci, pokud by to bylo nutné. Vy ji můžete nechat nedobrovolně hospitalizovat pouze pokud by ohrožovala na zdraví nebo životě sebe nebo někoho v okolí. Jinak bohužel není jiná cesta, než pokoušet se jí po dobrém domluvit. U psychotického člověka asi nemá ani moc smysl stanovovat nějaká pravidla a podmínky, jako je tomu u závislých. Záleží na jejím stavu. Pokud máte pocit, že je schopná posoudit ještě realitu, můžete to zkusit. Nejlepší by ale bylo poradit se o postupu s jejím lékařem, ten bude vědět nejvíc.