alkohol+deprese+agrese
xxx
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc. Máme v rodině neskutečně dlouho se vleklý problém s mým bratrem. Bratrovi je 38 let a mě je 25. Co si pamatuju, tak od dětství měl problém s alkoholem. Tento problém se vleče minimálně 15 let, ale poslední dobou se situace čím dál více stupňuje. Dříve jsme žili já s bratrem, rodiči a prarodiči všichni v jednom rodinném domě. Bratr chodil na gympl, kde ho vyhodili a pak šel na učnák, kde mu řemeslo vubec nešlo a údajně v té době začali jeho problémy. Začal mít deprese, nevím kdy začaly ani jak se to v té době řešilo. Naši s ním jezdili po psychiatrech, každopádně výsledek nebyl žádný. Deprese mu údajně přetrvaly do dnešní doby, akorát že mu předepisují čím dál silnější léky a on je zapíjí alkoholem a vubec nerespektuje užívání. Rodiče mu tehdy zřídili živnost doma, aby měl práci a on tam chodil jak se mu zrovna zlíbilo. V současnosti já jsem vdaná a žiji jinde, ale tento problém mě stále trápí. Bratr se rovněž odstěhoval ke družce o 12 let starší, se kterou má 1,5 roční dceru. Je to jeho první vztah !!V těchto letech! Celou dobu co pije a bere na to léky, tak je agresivní jak na rodiče, tak na přítelkyni. Několikrát se s otcem popral (tátovi je ale 61 a bojím se o něj), fyzicky napadl i matku a družku. Dokonce i v těhotenství ji mlátil.Pak se vždycky druhý den omlouval a nic si nepamatoval. Bohužel rodiče za něj vždycky vyšlapávali cestičku, když nešel kvuli alkoholu do práce, tak tam mamka volala a omlouvala ho, aby ho nevyhodili. S přítelkyní mají hrozný vztah, myslím si, že si s ní udělal dítě jen proto, že mu v hospodě řekli, že správnej chlap má mít dítě. Pokud je střízlivý, to se o malou stará, jinak nebere ohledy, aby tam o půlnoci z hospody vtrhl a pral se tam a halekal na celý panelák.Když ho přítelkyně vyhodí z bytu, jde v noci zvonit k rodičům,aby mu otevřeli a když necjtějí, tak tam mlátí do dvěří, rozbíjí sklo. Jednou na něj volali policii a napadl by býval i je. Každý i v hospodě ho nesnáší, má na všechny sprosté řeči, všechny včetně rodičů a 89leté babičky sprostě uráží a je mu jedno, koho by napadl. Vyhrožuje, že všechny zabije a myslím si, že už i rodiče z něj pomalu dostávají strach ale neví, ajk situaci řešit. on se léčit nepujde, prý nepotřebuje. Všichny jsou proti němu, má málo peněz, chodí sázet a má deprese že nic neumí, nic nedokázal, a to zapíjí. Potřebuju poradit, co v takovéto situaci dělat, aby se situace trošku začala řešit(jde-li to ještě) a dřív než dojde k tagedii. Přeci jen anši nejsou nejmladší, sil jim ubývá a otec je z toho kolikrát pomalu před infakrktem a babočka, které bude pimalu 90 rovněž. Přijde mi, že mu vubec nezáleží na ostatních, jen on a on a nic jiného. Ani rodiče,ani dítě. Já s ním mám bohužel špatný vztah, úplně ho nesnáším, zároveň mi ho je i líto,ale hlavně kvuli rodičům, bych se ráda pokusila o nějaké řešení. Jsme z okresu Benešov.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi hlavní problém jste naznačila sama. To, že celá situace trvá tak dlouho je možné jen proto, že mu neustále někdo vyšlapával cestičku a řešil problémy za něj a ustupoval jeho agresi. Ať už rodiče nebo přítelkyně. Bude to po tolika letech těžké, ale zkuste všechny zainteresované přesvědčit, aby změnili taktiku. Jakmile začne vyhrožovat přede dveřmi, zavolat policii. Klidně každý druhý den, to nemívá dlouhého trvání, jen je třeba být důsledný a nepovolit. Pokud přítelkyni fyzicky napadá, ať to také nahlásí na policii jako domácí násilí. Když ne kvůli sobě, tak kvůli dceři by rozhodně měla, aby nevyrůstala v takovém prostředí. Rozhodně by mu nikdo z rodiny neměl půjčovat ani dávat žádné peníze. A psychiatrovi, který mu předepisuje léky, můžete ohlásit, jakým stylem je zneužívá. Další postup už bude na něm. Určitě to bude zpočátku nepříjemné a bratr se bude bránit, ale uvidíte, že když budete držet spolu, situace se vyhrotí a bratr bude muset udělat nějakou změnu ve svém chování.