detox
zdenak
Dobrý den, moje dcera je závislá již delší dobu na drogách (zřejmě pervitin) a poslední dobou to ještě kombinuje alkoholem, že má těžké problémy si odmítá přiznat a vidí vinu všude jinde. Lze ji bez jejího souhlasu přijmou na léčení? Je jí 32 let a má syna. Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel, ve většině případů člověk může absolvovat léčbu, jen když se chce sám léčit. Výjimečně (např. po soudním rozsudku kvůli vážné trestné činnosti) lze léčbu přikázat. Motivace k léčbě je však zásádní faktor, který rozhodne, jak léčba bude probíhat, a zda klient bude po léčbě tíhnout spíše k abstinenci než k recidivě. Když tedy o léčbu zájem nemá, nemá ani příliš smysl do léčby jít. To, že má Vaše dcera syna, by ji mělo motivovat spíše ke změně. Uživatel drog málokdy se dokáže adekvátně postarat o své potomky. Z toho úřady mohou vyvodit důsledky. Je možné docházet na různé motivační skupiny nebo na předléčebné poradenství. Také lze docházet ambulantně do AT ordinace. To vše jsou kroky, které může Vaše dcera podnikat. Kroků, které můžete podniknout Vy, je, bohužel, mnohem méně. Vaše dcera je zodpovědná sama za sebe. Mohu Vám ale doporučit nějakou poradnu pro rodiče závislých. Napíšete-li mi, odkud jste, mohu Vám vyhledat zařízení ve Vaší blízkosti.