metadon
Dobrý den, můj přítel má 10 let problém se závislostí- momentálně na subutexech, prošel několika neuspěšnými léčbami-i dokončenými. Slyšela jsem, že metadon je v těchto případech možnou alternativou na postupné zařazení do normálního života. zajímal by mě váš názor. Děkuji a zdravím.

Odpověděl:
Dobrý den, 10 let užívání drog je vážně poměrně dlouhá doba. Mám velmi málo informací, ale přemýšlel či byl Váš přítel někdy na léčbě v terapeutické komunitě? Myslím si, že dlouhodobá léčba s intenzivním doléčovacím programem by Vašemu příteli mohla prospět. Terapeutická komunita SANANIM Němčice je specializovaná na dlouhodobé uživatele drog. Možná by Váš přítel mohl ještě zvážit tuto možnost. Pobytová léčba s doléčováním by mohla přinést následnou dlouhodobou abstinenci. O nástup do TK Němčice si může zažádat v Kontaktním centru SANANIM (Osadní 2, 170 00 Praha 7, Telefon: +420 283 872 186, kontaktní osoba Lucie Zeithammerová). Před substitucí metadonem bych ještě zvážila možnost legální substituce Subutexem. Dělají jí různé AT ambulance. Metadon je samozřejmě další možnou variantou. V Praze: MUDr. Jan Bečka a MUDr. Petr Popov - Substituční léčba -metadon, Apolinářská 4, Praha 2, 128 00, telefon: 224 968 216; MUDr. Jiří Presl - Praha 1, Drop in, o.p.s. Centrum metadonové substituce, Substituční léčba-metadon, Ve smečkách 8, Praha 1, 110 00, telefon: 224 810 197. Mohu Vám napsat kontakt na bližší substituční program, máte-li zájem a napíšete-li mi o jaký kraj se jedná. Metadon může jistě sloužit jako stabilizační program. Někdy je substituce jediným řešením pro dlouhodobou stabilizaci ale bez horizontu ukončení této substituce. Vždy záleží na motivační struktuře daného člověka.