Dobrý den mám podezření,že můj 19 letý syn užívá drogy.Jak se můžu přesvědčit jestli mé obavy jsou oprávněné?Podezření mám proto,že můj syn chodí často za školu,má nové kamarády, které neznám,nechodí přes noc domů ani nezavolá a nedá vědět kde je a hodně hubne.Dřív se tak nechoval! Mám strach,že o něj příjdu prosím a předem děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, nejlepší způsob, který si myslíme, že existuje, je důvěrná komunikace v rodině. Otevřeně se synem hovořit o Vašich obavách. A zároveň myslet na to, že vlastně již jednáte s dospělým člověkem, který má právo činit svá vlastní rozhodnutí, ale také si musí stát za důsledky svých činů. A také myslete na to, že jste to Vy, kdo řídí chod domácnosti - kdo stanovuje pravidla - nemusíte tolerovat záškoláctví, nedodržování příchodů domů, atd. Příznaky, které popisujete (nespavost, hubnutí) může způsobovat např. pervitin. Kdyby komunikace se synem byla obtížná či neproduktivní, nebojte se oslovit odborníka. Můžete zajít do nějaké poradny sama nebo i se synem či zbytkem rodiny. Tam se můžete poradit, jak dále postupovat. Dle města, kde bydlíte, Vám mohu napsat nějaké blízké zařízení.