Test na marihuanu
Trdlo
Dobrý den. Mám dotaz ohledně vystopování THC v krvi a moči. Za jak dlouho je možné být tzv. čistý?Vyzkoušel jsem všechny možné drogy,v současné době abstinuji.Naprosto čistý jsem vydržel jeden rok,ale v současné době jednou za dva měsíce si zakouřím marihuanu,většinou se toto stane po požití alkoholu(narozeniny,oslava atp) a nabízeného jointa přijmu.Vlastně ani nevím proč to dělám.Uvědomuji si,že by se to mohlo rozrůst do původních rozměrů,nicméně dávám si záležet a snažím se aby toto nenastalo.Docházím na protidrogovou poradnu na pravidelné konzultace a kontroly,rozhodl jsem se k tomu před časem sám a dobrovolně.Kdyby se naskytla možnost práce např. u ozbrojených složek,myslím,že třeba v mém případě by testy na přítomnost drog byly vyžadovány.Děkuji za odpověd a Váš čas

Odpověděl:
Dobrý den, je dobře, že chodíte na pravidelné konzultace. Myslím si, že jestli to již neřešíte, tak by mohlo být zajímavé téma - alkohol jako spouštěč chuti na drogy. Jak jste to popsal, tak to vypadá, že třeba můžete vyhledávat alkohol (často to člověk nedělá zcela vědomě), abyste "uvolnil či otupěl" své hranice a mohl jste užít nějakou drogu bez výčitek, časem třeba vyhledáte i jinou než THC. Testy se většinou dělají z moči, často se využívají tzv. multipanely - test na více látek. THC je detekovatelné z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní. THC je detekovatelné z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní. Ať se Vám daří.