Jak Z TOHO VEN??
TiBoR MesANY
Dobry Den,rekneme ze jsem 18 lety mladik.Ktery mel velice krasne detsvi,az do 3.tridy na zakladni...skole kdy jsem se dozvedel,ze moji dva rodice...spolu ziji jen kvuli me a mladsimu bratrovi kteremu je ted 11.let.Netrva dloho a rodice se do roka rozvadeji.Otec jse od nas odstehoval a ja mel ten pocit,ze se zbortil...svet..i pres to ze ho vydam do dnes...a uz jako maly jsem za nim jezdil kazdy vykend.(Ne 1.za 14dni..ale kazdy vykend)I dnes ziji s matkou ktera od detstvi..na nas...s bratrem nedokaze..od doby co jse s otcem rozvedli promluvit bez zvyseni hlasu..(Nechci tim rict ze nas tyra a tak podobne taky to nemela lehke,a vychovat dva chlapy taky asi nebude sranda).Rekneme ze od 11let jsem zacal dostavat svuj rozum a venku na ulici...jsem zacinal chapat ..jak vlastne veci na svete jsou..A UDELAL JSEM SI SVUJ OBRAZ..V te dobe jsem se setkal s marihuanou(ganjou)Kterou jsem kouril jednou za cas se starsymi prateli.A bylo mi dobre...zapomel jsem..na vsechno spatne..vsichni se smali,byli na sebe mily...a me to okouzlilo...Ten svet bez zabran kde zapomenete na ty vsedni starosti kazdodenniho zivota. A je vam dobre.Ale i pres to jsem k tomu par let pristupoval se silnym respektem..A kouril jsem jednou za cas např.jednou za 3 mesice.Vse jse zmenilo od zacatku osme tridy kdy jsem narazil tehdy na meho nejlepsiho pritele s kterym jsem zacal kourit pravidelne..SKUNk.(Kourily jsme i na zakladni skole behem vyucovani...i pres to ze nase tridni ucitelka byla drogova poradkyne...nasi ZS,ale nikdy nic nepoznala)Na zactku 9 tridy jsem...poprve vyzkousel od meho pritele pervitin..primo na Zakladni skole..Byl jsem si vedom....ze tohle uz sranda neni a tak jsem mel jisty odpor k brani te to drogy..presto jsem ji obcas bral..tak 1 za pul roku...Po konci Devate tridy jse nase cesty rozesly a kazdy jsme sli na jinou stredni skolu...Na skole bylo spostu lidi co marihuanu..kourilo...s pervitinem...tam urrcite take zkusenost meli,ale moc jse o tom nemluvilo...spis jenom o tom ze to je svinstvo...Od 15 let jsem zacal prodavat marihuanu na stredni skole..a ne zrovna uspesne jsem pokracoval ve studiu..Nakonec jsem se dostal do 2.rocniku...kde jsem se seznamil jeste s orok mladsim..klukem...s ktery jsem pak chodil o poledni pauze na Jointa,,Jednou jse me zeptal jestli mam zkusenost s pervitinem...a tak jsem mu rekl ze skusenost mam...a i obcas si ho dam..ale jen jednou za cas..A on mi na to rekl ze ho umi uvarit.Ja mu samozrejme neweril..ale do 2 mesicu..donesl...do skoly..prvni ochutnavku...z jeho kuchyne...a jak jinak zas jsem si dal...primo na stredni skole...od 16 let jsem zacal brat a prodavat pervitin....pak jsem asi po pul roce se vratil jen k marihuane..a tak nak se dokazal vylizat do 3 rocniku....Kde to po case zaclo....zas na novo...on zacal varit ja zacal zas brat a prodavat...a nakonec jsem 3 rocnik nedodelal.....Ted jsem 3 rocniku v jinem meste....drogy stale beru...ale uz pres pul roku neprodavam...a bojim se ze ani tentokrat--- 3 rocnik nedokoncim...Nemam problem prestat....Drogy brat...ale kdyz od mala zijete v jistem systemu...k de jsou drogy vas kazdodenni chleba...tak se znej spatne vymotava...Vym ze krome cigaret nejsem nijak zavysli...na zadne z drog..ktere od detstvi...beru..jen jsem si chtel usnadnit zivot....ale ted si zacinam uvedomovat ze vlastne nemam nic....a newim co mam delat...O HODNE JSEM PRISEL HODNE LIDI SEM ZKLAMAL::Vcetne me matky a otce....A chtel bych zacit zit normalni zivot...Ale newim jak...Myslite ...ze je najaka pomoc...???BUdu vam vdecny za cokoliw...za jakou koliv radu...ale do zadne komunity..opravdu...nepujdu ja nemam problem prestat....ja potrebuju ukazat spravny smer cesty...Za odpoved predem DEKUJI..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z toho co popisujete bych si nebyla moc jistá, jestli opravdu nejste závislý na ničem jiném než cigaretách a jestli fakt není problém přestat. Kdyby to nebyl problém, udělal byste to. Prvním krokem bude přiznat si, že už to nezvládáte, což je fakt. Druhým pak hlavně vymotat se z toho, co sám popisujete jako součást svého života od mala, tedy z braní drog, prodeje drog, party drogových kamarádů atd. Je vidět, že i na nové škole jste si je našel a nezachránilo Vás to. Chce to začít u sebe, nejen změnit prostředí. Zkuste být k sobě upřímný a zamyslet se nad tím, co všechno Vám drogy dávají a kde byste to mohl najít jinde. A pak taky co Vám berou a jestli to za to stojí. Nemusíte hned chodit do komunity, i když toho za sebou máte dost a určitě by Vám pomohla. Můžete klidně jen zajít za někým ambulantně, udělat společně plán, jak vydržet abstinovat. Můžete to zkusit zvládnout i sám, ale na Vaši otázku "jak z toho ven?" budete sám hledat odpověď mnohem déle.