trava a srdecni kolaps
--------
Dobry den, ztm sem akorat cital dotazy ktere sem chodi vetsinou se zajmem protoze sam mam trcho problem s travou. Jde mi oto: posledni 4 roky hulim denne, nekdy 1jonta nekdy vic, ale posledni dobou staci i jeden. Vetsinou jenom vecer kdyz uz je cas a klid si vklidu pokourit a pak jit spat. ALE K VECI: kourim do toho i tabak a to docela ve velkym meritku, a zhruba pred dvouma mesicema sem zacal sportovat, konkretne se jedna o bojovy sport hodne narocny na dychani a pohyb. Nevite muze to mit nejaky NEGATIVNI vliv na moje srdce??? v rodine sme meli hooodne infartku, snad vsici moji pribuzni ho meli a oba dedove na nej umreli, proste problemy se srdcem ze vsech stran, tak me zajima esli tim sportem si muzu jnejak poskodit srdce??? davat telu HOOOOODNE velkej zahul na treninku a dotoho kazdej den hulit??? ztm sem zadny problemy se srdcemnezaznamenal ani na treninku, ale zajima me to hlavne do budoucna, abych pri tomhle zpusobu za dva roky nebyl pod drnem nebo v nemocnici. Nechci nejak zatezovat tuhle poradnu, pisou sem lidi kteri maji MNOHEM horsi problemy nez mam ja, i pres to doufam ze si najdete nekdy minutecku a zkusite opovetet. Diky predem a preju hodne sil tem kteri to pottrebuji co se tyce jejich bojem s vlastni psychykou...

Odpověděl:
Dobrý den, máte pravdu, vzhledem k Vaší rodinné anamnéze (časté infarkty) máte o důvod víc přestat užívat THC ale rozhodně také tabák! Přiměřenou sportovní aktivitou si srdce nepoškodíte, právě naopak, posílíte si celý organismus. K poškození srdce a jiných orgánů přispíváte asi hlavně právě kouřením tabáku a THC. Rozumějte, na tabáku i cannabinoidech je nejrizikovější způsob aplikace ten nejběžnější - kouření. THC lze do těla dostat rozhodně bezpečnějším způsobem - např. vaporizerem atp. Dále - vzhledem k rodinným dispozicím - rozhodně doporučuji navázat dlouhodobý kontakt s odborným lékařm a chodit na pravidelné prohlídky, pokud tak již nečiníte. PS: z www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=46 Kouř, který kuřáci vdechují do plic, obsahuje obrovské množství různých chemických sloučenin ve formě plynů a tuhých částic. Tuhé částice obsahují nikotin, benzen a dehet. Plynná fáze obsahuje oxid uhelnatý, čpavek a formaldehyd. Doposud bylo asi 60 z množství chemikálií obsažených v tabákovém kouři rozpoznáno jako známé či předpokládané karcinogeny, látky schopné vyvolat některý druh rakoviny.