LSD
Bez jména
Dobrý den.Plánujeme s přítelem miminko ale tak jednou někdy 2x měsíčně bereme LSD,někdy méně někdy ale i více často,i pervitin intravenózně,občas marihuana,alkohol. Chtěla bych vědět jestli je vhodné nějakou dobu před početím být "čistí"aby bylo dítě zdravé,jaké jsou konkrétní rizika z LSD a jaké z pervitinu které hrozí i když v těhotenství bych samozřejmě nic nebrala.Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, je dobře, že k otázkám rodičovství přistupujete zodpovědně. Myslím si ale, že jeden z kroků před založením rodiny by mělo být dořešení vlastních osobních problémů s užíváním drog. Pravidelné braní, nitrožilní aplikace, atd. jsou poměrně rizikové faktory. Rozhodně bych Vám doporučovala se na toto zaměřit. Můžete třeba i společně vyhledat pomoc odborníka, chvíli někam docházet, ujasnit si, jak to vlastně máte s braním. Dále je rozhodně dobře dlouhodobě před početím abstinovat. Většina drog užitých při těhotenství může mít teratogení účinek - poškozující plod. Co se týká užívání drog před početím a možném dopadu pro budoucí těhotenství zřejmě výraznější riziko poškození plodu nehrozí. Na druhou stranu dlouhodobé užívání drog rozhodně neprospívá zdraví organismu jako takového, což se samozřejmě může posléze projevit i v těhotenství celou řadou komplikací jak pro matku tak i pro plod. Jednoznačné je, že užívání drog lidskému zdraví neprospívá. Mějte se dobře a kdyžtak se klidně dále ptejte. Hodně štěstí!