sestřička
dobrý den, moc vám děkuji za rady, ale ještě bych dotaz měla. Moc nerozumím větě, že bych si neměla nechat tolik zasahovat do života bráchovou závislostí. Nebylo by třeba možné mu dát nějaké léky? Subutex?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, sice se leckdy píše, že závislost je nemoc, ale je to spíše nemoc psychická než tělesná. Léky, které by ji samy o sobě vyléčily, nejsou. Subutex je jen náhražka za drogu, jakási legální droga. Používá se ale při závislosti na opiátech, tedy třeba heroinu, rozhodně ne u pervitinu. Když jsem psala, že byste si neměla nechat zasahovat bratrovou závislostí do života, měla jsem tím na mysli, že byste neměla věnovat příliš mnoho času tomu, že ho budete chtít zachránit proti jeho vůli. Spíš se snažte žít svůj život, on je za ten svůj zodpovědný sám.