Potvrzení
L
Dobrý den, syn potřebuje k přijetí do zaměstnání (řidič tramvaje) potvrzení , že není v evidenci protialkoholní a toxikologické léčebny. Můžete mi poradit, kam se má obrátit. Bydliště Praha 5, Smíchov. Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala právničku Mgr. Hanu Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Její odpověď vám přeposílám. "V případě přijímání do zaměstnání zaměstnavatel vyžaduje potvrzení lékaře o zdravotní způsobilosti syna k výkonu vybraného zaměstnání. Takové potvrzení mu vystaví buď zaměstnavatelem určený lékař nebo obvodní lékař. Lékař se v potvrzení o zdravotní způsobilosti k výkonu zaměstnání vyjadřuje pouze ve smyslu, zda syn je či není schopen tuto profesi vykonávat. Centrální evidence pacientů, kteří podstoupili protialkoholní a toxikologickou léčbu neexistuje, což je lékařům známo, není tedy zřejmé, jaké potvrzení měl zaměstnavatel na mysli. Domnívám se, že se jedná spíše o nedorozumění. Doporučuji, aby si syn obstaral běžné potvrzení o zdravotní způsobilosti, jak shora uvedeno. S pozdravem Hana Gajdošíková, Právní poradna A.N.O."