Marihuana
MI
Dobry den.jeste k memu dotazu co to znamena negativizují cca do 14 dnu?,a hlavne si myslim ze cloveka nemuzou vyhodit zato ze treba kouri o vikendu,??,ale nevim jak bych to zjistil jestli je to mozne?(nevim koho se ptat),a asi musi existovat naky test treba na tu moc,nebo jiny ktery zjisti presne uziti treba ze to urci i v ktery den clovek kouril,ale kdyz pujde clovek na moc tak to tam bude mit dlouhou,ale presto dekuji za predeslou odpoved.

Odpověděl:
Dobrý den, "negativizují se do 14ti dnů" znamená, že po 14ti dnech by nemělo být předchozí užití marihuany testem zjistitelné. To, jaké důsledky zaměstnavatel z pozitivního testu na marihuanu vyvodí, může být různé. Záleží na tom, jaký druh práce vykonáváte. Jinak to bude asi nastavené v případě účetního a jinak v případě leteckého dispečera. V některých povoláních je jakékoli užívání nelegálních drog nepřípustné (policisté, piloti atd.) Takže bych doporučila ověřit si to rovnou u zaměstnavatele. Testy, které by dokázaly určit přímo den, kdy byla marihuana užita, neexistují. Při použití testů z moči se zjišťují metabolity THC, které vypovídají pouze o tom, jestli dotyčný v posledních cca 30 dnech marihuanu užil. Pokud je třeba zjistit, zda je dotyčný aktuálně pod vlivem marihuany (např. při kontrole řidičů), je nutné provést test z krve, ve kterém se zjišťuje tzv. aktivní THC, a to v krvi vydrží max. 18 až 24 hodin po jeho užití. Jinak - jak jsem psala již minule - dobu, po kterou je užití drogy testem zjistitelné ovlivňuje řada faktorů, takže ji nelze definovat jednoznačně.