co dál
Dobrý den,můj syn žije s přítelkyní a čekají spolu dítě,které má přijít na svět tento týden.V poslední době se chová syn divně,hodně zhubl toulá se a je agresivní.Otec jeho přítelkyně přišel na to ,že bere drogy,vyžádl si moč a nechal udělat test,který vyšel pozitivně.Zařídil mu léčbu se které syn po týdnu utekl na revers.Syn zavolal přítelkyni,že jede domů a ta na něj s otcem čekala a otec řekl,že musí podstoupit léčení,že ten týden nestačí.Syn s tímto souhlasil,druhý den měl nastoupit,jenže v noci zmizel a přišel zdrogovaný.Léčbu nechtěl podstoupit a tak na to otec řekl,že nemůže žít s jeho dcerou a dítětem,pokud se nevyléčí.Načež si syn sbalil věci a odešel.Celá rodina se snažila mu psát zprávy aby si rozmyslel co dělá,že bude tátou,at myslí na dítě.Bohužel bez výsledku.Já ho prosila,žádala aby si uvědomil,že příjde o dítě a já o vnouče.Po dvou dnech mě zavolal,a já se ho ptala proč utíká,co mu je,proč se tak chová.To jsem ještě netušila,že jsou v tom drogy ani o jeho léčbě.Když jsem se dozvěděla v čem jede tak jsem mu řekla,že o tom vím,že mě to jeho tchán řekl a,že mu chce pomoct.Začala jsem psát zase prosit,ale nic na plat.Dnes jsem se dozvěděla od mého bývlého muže,že mluvil ze synem,který prohlásil,zase pod drogama,že jsme na něj zlí a nejvíc já a tak mu řekl,že do týdne nám má dát vědět co si vybere jestli rodinu nebo drogy.Chtěla jsem mu napsat,že jsem mu dala život a on nemá právo si ho vzít,že nemá právo vzít svému dítěti tátu.Jenže nevím,ničí život celé rodině a hlavně sobě.Na prosby nereaguje na dítě namyslí přitom byl tak štastný ,že bude táta.Mám ho prosit,nebo mu říct ,že jsem ta nejštastnější máma a mám radost s toho jak žije,že mu pomůžu finančně aby měl na drogu.Prosím poradte jsem zoufalá syna miluji a nechci o něj přijít.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že vám v zásadě nezbyde než vyčkat až se syn sám rozhodne co chce, resp. než se rozhodne, že má i jiné záliby než drogy. Do té doby vám nezbyde, než počkat. Pokud mohu mít dobré doporučení, tak bych na vašem místě do drog neinvestoval. Jednak tolik peňez nejspíše nemáte, druhak, byste tím jen oddalovala řešení problému. Prostě to není dobrý nápad. Nepochybně dobrý nápad je pokusit se najít nějaký program, který se zaměřuje na pomoc rodičům závislých. Krom toho, že zjistíte, co by mohlo fungovat a co ne, tak významným úkolem takového programu je pomoci rodičům, aby se se situací vyrovanali a neničila je, alespoň ne tolik. Když napíšete odkud jste, pokusím se vám vyhledat kontakt. Ohledně dítěte - jeví se, že to nyní nepatří do synova plánu. Možná je to nerozumné a krátkozraké, ale je to synova volba a on teď o jinou nestojí. A pravděpodobně by ani jako otec moc nefungoval. Prostě, není na to ten správný čas. Je to smutné a mrzuté, ale nezbyde než se s tím smířit. Možná, že se mu rozbřeskne a začne se měnit, ale moc bych se k té možnosti neupínal.