Petris
dobry den,muj muz byl kdysy zavisly na heroinu a kouril leta marihuanu. Dnes uz by si heroin nedal, marihuanu a hasis si zakouri opravdu jen vyjimecne, ale co mi dela problem je, ze obcas konzumuje koks. Mam pocit, ze se zavislosti nezbavil jen vymenil za jinou. Vazim si, ze je uprimny a nebere potajmu, ale dela mi to starosti a navic si nepripousti, ze by mel problem. Je to dle nej vec, kterou delaji obcas vsichni. Poradte mi prosim co delat a jak na nej, protoze do poradny ho nedotahnu. Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, souhlasím s Vámi, že je to jen výměna jedné závislosti za druhou. Pro něj je jakákoli droga nebezpečná, pokud si už jednou závislostí prošel. Asi bych se ho ptala, proč drogu potřebuje, co mu v životě chybí? Možná by to pak spíš než na poradnu (kde stejně není co by řešil, když toto považuje za normální) bylo na déledobější psychoterapii, kde by se mohl zabývat tím, co mu v životě chybí a proč se drog neumí vzdát. Co se Vašeho vztahu týče, je na Vás jestli chcete žít s ním a drogou, nebo ne. To, že bere veřejně bych nepovažovala za žádnou velkou zásluhu, na věci to nic nemění.