Drogy
Mekkýšek
jak jste se ptala kolik mi je je mi 15 ale nic takoveho nedela neberu drogy ani nic podobne to ale vyjmecne a zajima me to celkem hodne nekteri ctou knihy o piratech nekteri nectou vubec a me dycky zajimali drogy a jejich ucinky zajima me to hodne kdyz si totiz prectu nejakou takovou knizku o drogach poradne me to odradi si s drogama treba jen zacit tak proto se ptam :-Dobevili se posledni dobou nejake nove jeste neobevene a vzacne drogy,?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nemyslela jsem si, že byste drogy brala. Jen si říkám, proč Vás tolik zajímá tato problematika. Někdy od toho není ke zvědavosti, jak to vlastně funguje a k experimentům moc daleko, tak jen abyste na sebe byla opatrná. Nové drogy se sem tam objevují - jedná se ale především o drogy syntetické, jde často o látky, které vzniknou v rámci farmaceutického výzkumu, často jako nezamýšlený produkt a které se pak dostanou na černý trh. Případně se jedná o meziprodukty při výrobě jiných drog nebo léků. Také se často objeví informace o tom, že lék, který je určen například k léčení kašle, má psychotropní účinky a pak se může stát, že se tento lék začne masově zneužívat pro tyto účinky a ne k účelu, ke kterému byl vyroben (jedná se například o sirup proti kašli, který obsahuje dexmetorfan, jenže má v mnohonásobně vyšších dávkách, než ve kterých se měl užívat, psychotropní účinky). Nedávno se například také objevila informace ze zahraničí, kde byl v prodeji přípravek Spice, že místo toho, aby se tato bylinná směs používala v podstatě jako vonné tyčinky, tak se kouří a byliny v ní obsažené mají psychotropní účinky podobné marihuaně. Pokud se chcete dozvědět víc informací o drogách, tak doporučuji především stránky www.drogy-info.cz, www.drogy.net, www.odrogach.cz, www.extc.cz, www.adiktologie.cz. O rostlinných drogách se nejvíce dozvíte na www.biotox.cz. V angličtině najdete nepřeberné množství informací na www.erowid.org.