jak postupovat s alkoholikem?
Lubos
Dobry den, potreboval bych poradit ohledne postupu s manzelkou meho spolecnika, ktera cca 3 roky zije alkoholismem a toxikaci leky. Posledni mesice je situace neunosna a hrozi, ze ji manzel vyhodi na ulici. Problemem je, ze provozuje zatim stale uspesny butik na Praze 1 (bez jeji pomoci) a ma pristup k penezum. Pani jiz 2x absolvovala detox, vydrzela max. 1-2 mesice bez prasku a alkoholu. Nyni je jiz pres mesic na urovni 3 leteho ditete a resi to s ni jak muj spolecnik (manzel), tak jeji rodice. Neuspesne. Protoze citim, ze i psychika jejich nejblizsich slabne a hrozi opravdu vystehovani na ulici, prosim o radu, jak postupovat. Dekuji Lubos

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, detox sám o sobě většinou nestačí, je potřeba podstoupit odvykací léčbu. Někdy bohužel ani ta není zárukou, že se něco změní a takový člověk ji musí prodělat i několikrát. Nevím, jestli je tak snadné "vyhodit na ulici" manželku, přeci jen to není 20ti leté nezbedné dítě, ale v každém případě je dobré dát jí nějaké hranice, pravidla a pokud to nefunguje, musí se její manžel rozhodnout, jestli s ní chce dál žít nebo ne. Dost často až takováto ztráta je opravdovým impulzem k tomu, aby závislý chtěl něco změnit. Určitě bych rodině doporučovala poradit se na dalším postupu s odborníkem.