AIDS
Mekkýšek
Zajimalo by me jestli se zajimate i ovirus HIV a o AIDS nebo jen o drogy??a jestli jo tak jakym zpusobem se muzu nakazit abych byla HIV pozitivni de to treba kourenim,,?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Veškeré podrobné informace o HIV/AIDS najdete na našem webu pod rubrikou Drogy a nemoci / HIV/AIDS. Toto onemocnění se přenáší krevní cestou (např. při sdílení injekčního náčiní při užívání drog) či při pohlavním styku, také se přenáší z HIV pozitivní matky na nenarozené dítě. Protože jsou uživatelé drog jednou ze skupin, která je infekčními nemocemi více ohrožená, tak se tímto samozřejmě zabýváme. Abyste se nakazila, tak byste musela sdílet injekční stříkačky při braní drog s HIV pozitivním člověkem, případně provozovat sexuální aktivity. Pokud je "kouřením" míněn orální sex, tak se nakazit můžete. Pokud jde o kouření tabáku, tak se nakazit nemůžete. :-)