Studium
Dobrý den, měla bych zájem jednou pracovat v léčebně pro narkomany. Chtěla bych vědět jaké možné práce v léčebně nabízejí a popř. jaké studium je potřeba vystudovat (nejlépe pro profesy terapeutky + co tato profese přesně obnáší)! Předem děkuji za odpověď!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v léčebně můžete pracovat jako zdravotní sestra, psychiatr, psychoterapeutka (pracujete s klienty hlavně ve skupině, ale i jednotlivě, řešíte s nimi jejich užívání drog, problémy z minulosti i plány do budoucna), pracovní terapeutka, sociální pracovnice. Pokud byste chtěla být terapeutka, je nejlepší vystudovat psychologii, případně speciální pedagogiku, sociální práci nebo něco podobného. Pak je třeba terapeutický výcvik. Požadavky se ale možná časem budou měnit, s tím, jak se sjednucují služby s Evropskou Unií a ustanovují se standardy péče o pacienty.