LSD
lets strip down
Jak můžete řadit lsd do skupiny těžkých drog, když nezpůsobuje závislost ani nepoškozuje žádný orgán naší fyzické schránky? Naopak dají se jím léčit (a na rozdíl od běžných metod i skutečně vyléčit) mnohé psychické poruchy. To samé platí pro psylocibin (byť ten má vliv na játra, ale rozhodně menší než třeba alkohol). Totálním výsměchem těchto faktů je pak zařazení pervitinu (droze z extrémně silnou psychickou závislostí, která už skutečně zničila mnoho životů) do stejné skupiny nebezpečnosti.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu Vaši nespokojenost s kategorizací látek, "totální výsměch" je ale přeci jen trochu přehnaná formulace. Dle účinku je kategorizovat jednodušší než dle míry rizika. Proto na základě míry rizika se drogy rozdělují jen na "měkké" a "tvrdé." Vznik závislosti je jedno kritérium, dalším je vznik zdravotních komplikací - nejen fyzických ale i duševních. U halucinogenů riziko vzniku duševních komplikací je značné. Není to jen o látce samotné, ale o látce, která se k Vám dostane - její čistotě třeba. Také záleží kdy, kde, s kým, v jakém vnitřním stavu, atd. drogu vezmete. O terapeutické síle těchto látek nepochybuji, málokdy jsou však využívány opravdu odborně. Vždy je třeba užívání drog vnímat co nejindividuálněji, míra rizika je vždy jiná. Myslím, že to byl Paracelsus, který říkal, že rozdíl mezi lékem a jedem je jeho množství podané pacientovi.