zavislost
Pane doktore ja se chci zeptat jak se mam zbavit zavislosti na perniku bez lecebny??beru ho kolem 5 mesicu asi nejk priblizn e jen teda nosem a obcas plecha ale ja nevim jak z toho ven muzete mi poradit prosim???dekuji...

Odpověděl:
Zdravím, chápu Vaše obavy z léčby, mnoho lidí o léčbě závislosti šíří kdejaké informace. Samozřejmě jsou lidé, kteří dokáží sami přestat brát. Vlastně ani není jisté, kolik jich je, nepřijdou totiž do kontaktu s odborníky a tak nějak začnou sami abstinovat. Ani není jasné, kolik se jich zpět k drogám vrací. Naší filosofií ale je, že je přínosné těmto lidem pomoci. A že není nic špatného na tom, že si o pomoc řeknou. A snažíme se respektovat většinu rozhodnutí. Kromě léčebny existují i jiná zařízení - ambulantní AT ordinace, kontaktní centra, denní stacionáře. To jsou místa, kde nejste hospitalizován, pouze tam docházíte. Např. v kontaktním centru Vám mohou poradit v rámci předléčebného poradenství co aktuálně dělat, pomohou Vám zorientovat se. Můžete tam chodit ambulantně. Přiznat si problém je první velký krok, který jste udělal/a. Učiňte i další.