prevence
maminka
Dobry den, poprve jsem se na vas obracela ohledne meho bratra, ktery je zavisly na pervitinu a dekuji va za pomoc. Kdyz uz nemohu pomoci jemu, zacinam uvazovat o tom, jaky je ten spravny pristup a prevence zavislosti (cigarety, akohol a jine svinstvo) s detmi. Mam petiletou holcicku, jsme nekuraci a nepijeme, zijeme velmi stridme a zdrave. Jednou vsak s alkoholem, jointem nebo jinou veci prijde do kontaktu, a jak tak ctu vase stranky, bude to dost brzy. Myslim si, ze zacit o tomto hroznem tematu komunikovat, kdyz uz bude v nebezpeci ,je pozde. Jak vsak rict treba prvnakovi, co je droga, zavislost, jak ji varovat a chranit??? Nechci na druhe strane vsechno demonizovat a strasit ji, napr.,ze kdyz bude kourit, tak umre, i kdyz me tohle reseni laka, vzhldem k tomu, ze rakovinu plic mame v rodine...nebo snad davat odstrasujici priklad narkomana stryce, ktery ve 21 letech nic nema jen ten pervitin a detox? Poradte prosim, nechcu v tomto nic zkazit a chci zdrave chranit sve deti. Myslim si, ze prevencni komunikace je dobra, ale jaka? Dekuji a preji uspesnou praci!!!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, základem je vždy co nejotevřenější komunikace. Když uděláte z cigaret, alkoholu a drog démona, dcera brzy přijde na to, že to tak úplně jednoznačné není. Jinak by totiž nikdo tyhle věci nedělal. Všechno má své klady i zápory. Je proto třeba dát dítěti co nejobjektivnější informace, odpovídat otevřeně na jeho otázky a diskutovat s ním. Na druhou stranu je třeba zvolit jazyk, kterému bude rozumnět. Poznáte to nejlépe tak, že se Vás na věci bude ptát, bude zvědavá. Dobré rady, jak preventivně na děti působit, naleznete např. na www.odrogach.cz