Co dělat s dcerou?
Jarin
Má přítelkyně má 18 letou dceru, která v poslední době přestala chodit do školy, začala se stýkat s pochybnými lidmi, začala s domácími krádežemi a po výtkách odešla z domova. Prý je jí 18 a může si dělat co chce. Není na ní žádný kontakt, ani o sobě nedává vědět. Přítelkyně se z toho zhroutila, protože ji psychiatr řekl, že pravděpodobně užívá drogy. Rád bych jim pomohl. Co by měla má přítelkyně udělat nebo na koho či kam by se měla obrátit, aby svou dceru zachránila?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bude to znít hrozně krutě, ale nemá moc smysl dceru proti její vůli zachraňovat. Celou situaci tím jen budete natahovat. Dříve nebo později se zřejmě objeví sama, až se dostane do úzkých. Pak by měla dostat jasné podmínky, za kterých jí znovu pomůžete. Neměla by to být samozřejmost, už jen proto, jak nezodpovědně a sobecky se k rodině zachovala. Do té doby bych doporučovala především dávat velkou podporu Vaší přítelkyni, aby situaci přečkala a rozhodně je dobré, aby nadále docházela k psychologovi nebo psychiatrovi.