rada
I.C.
Syn je rok a půl na pervitinu,léčbu odmítá,cítí se dobře,má pocit že ostatní jsou divní,droga mu zatím neudělala žádné problémy,Vše si vynutí jakýmkoliv způsobem,násilím,napadáním,rozbíjí věci.Dcera se ho bojí,všichni se zamykáme ve svých pokojích.Policii již nevolám,nemůžou s tím nic dělat,až pokud nám fyzicky ublíží a to on neudělá,protože to ví,ale je to vždy na hraně.Radu odborníků-vykázat z domu odmítám,bylo by to pro mě ještě horší čekat až se mu něco stane a potom žít s tím že jsem to zavinila já.Chtěla bych vědět jestli by zafungovalo kdybych se s dcerou odstěhovala,on by zůstal s manželem,ten by zároveň na něj dohlídl,ale nic víc pro něj nedělal.Je možné že by si uvědomil že se rozpadla rodina jeho příčinou.Jeho psychické vydírání a několikahodinové deptání se nedá vydržet,vynucuje si sloužit,ale vše je špatně.Nabízené jídlo nejprve odmítne,vzápětí rozkope dveře že mu nedáme najíst,když mu řeknu ať mě nechá být tak vezme láhev vody a celou mě polije.Dá mi dárek,ten hned vezme a vynucuje si abych ho žádala zpět dokud to neudělám,já to nakonec udělám protože chci už mít konečně klid.Znám rodiny jeho drogových kolegů,ale toto se u nikoho neděje.

Odpověděl:
Dobrý den, to, co popisujete, zní opravdu nepřijatelně. Musím se přiklonit k názoru, který jste již slyšela - ukončete svému synovi doma pobyt. V tomto stavu pouze Vy všichni trpíte a syn má pohodlný prostor k manipulaci a k užívání drog. Nechte ho, ať se o sebe postará sám. Chce-li brát drogy, je to jeho svobodné rozhodnutí. Rozhodně to není Vaše vina! Navštivte poradnu pro rodiny závislých, i tam byste měla prostor o problému hovořit - můžete tam docházet všichni - Vy, manžel, dcera i syn. Mohu Vám poskytnout kontakt na takovou poradnu ve Vašem okolí, pokud mi napíšete, odkud jste.