streetwork 2
Ja
Zdravim,prepacte som sa nevyjadrila ohladne toho streetworkeru poriadne..Ano moja chyba:-)..Ja som sa ti nepytala preto,lebo by som uzivala nejake drogy,len som to chcela vediet,pretoze kamoska chodi na medicinu a hra sa na odbornicku vo vsetkych veciach a vravela mi zevraj sa to robi a plati sa za to 5000korun..Tak preto som to chcela vediet:-) ale v pohode,jasne ze vas hned napadlo ze beriem..Dakujem vsak aj tak za odpoved..

Odpověděl: Bára Orlíková
Aha, mě to skutečně vyznělo tak, že máte nějaké trable s některou z nelegálních drog a proto se obáváte testů. Někteří zaměstnavatelé skutečně dělají testy na přítomnost drog u zaměstnanců, je to obvyklejší v zahraničí (např. v USA). V ČR se například dělají standardně testy na drogy zájemcům o práci v armádě nebo u policie, což je poměrně logické, a občas je dělají i zaměstnavatelé v některých dalších exponovaných profesích (řidiči, hasiči). Pokud chce zaměstnavatel dělat testy, obvykle je sám hradí, používají se nejčastěji orientační testy ze vzorku moči, které jsou poměrně levné (v ČR cca 100 Kč test na jeden typ drogy). V případě pozitivního výsledku je potřeba testy laboratorně potvrdit a to už je nákladnější (v řádu několika set korun i více, podle náročnosti testu). Nejdražší procedurou jsou testy na přítomnost drog z vlasů, což se ale dělá výjimečně (určitě je v našich podmínkách neprovádějí zaměstnavatelé), které stojí několik tisíc korun. Tak to jen pro Vaši informaci. Jinak přeji hodně štěstí v práci.