bratr
serena29
Děkuju vám za odpovězený dotaz i když vcelku nebyl zodpovězen nýbrž opakujete stále dokola to samé...ta situace s mým bratrem je vyhrocena do krajností..nezlobte se na mě ale chtěla jsem na konkrétní dotaz konkrétní odpověd,které jsem se nedočkala...to,že kdybych se já cítila osobně v ohrožení,jsem natolik dospělá abych sama věděla,že si můžu zavolat polici CR...bohužel v našem státě je zřejmě jedno,že se zmaří jeden život nebo více,jelikož odvolání není nikde a odpověd žádná...je to sice můj bratr ale spíše mi jde o život jiných,které on může zmařit...je jasné,že si za vše může sám a o všem sám také rozhoduje ale i jeho život je platný...je nezakonné si ubližovat sám sobě..je nezákonné ubližovat ostatním a pokud se ještě nic nestalo...tak stát se může...nejsem s vámi spokojená,protože vaše odpověd je nicotná a na kterou jsem si mohla sama¨odpovědět...hledala jsem u vás reálné řešení a pomoc..bohužel jsem se nedočkala....je mi to líto ale já s vaší odpovědí nebudu souhlasit a jentak sedět a přihlížet všemu,co se děje...nechám to vše zmedializovat...snad se konkrétní odpovědi dočkám...jsem člověk,který nebude sedět jen tak s rukama založenýma v klíně a přihlížet...vaše poradna odpovídá všeobecně ale kdyby si dala tu práci,určitě by našla v zákonech CR,co vše by se dalo dělat...s pozdravem serena29

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, chápu, že jste nešťastná, zoufalá. A rozumím i tomu, že Vás moje odpovědi v tuhle chvíli neuspokojily. Máte naprostou pravdu v tom, že je moje odpověď velmi obecná a opakuji dokola to samé - tj. v prvé řadě myslet na sebe samotnou a ideálně se jít někam poradit osobně, abyste na vše nebyla sama. Byla jste už někde? Psala jste mi před více než půl rokem. Dozvěděla jsem se tehdy, že Váš 39 letý bratr užívá drogy, dokonce je i distribuuje. Vy jste z toho všeho byla zoufalá a nešťastná. Bála jste se o něj, o jeho život, i o jeho budoucnost. Již tehdy jste s tím chtěla něco dělat, ale nevěděla jste co. Již tehdy jste zmiňovala, že byl v minulosti Váš bratr agresivní a dokonce byl ve výkonu trestu. Doporučila jsem Vám zajít si o všem promluvit do nejbližšího K-centra, na které jste mohla odkázat i bratra. S tím jsme se tenhdy rozloučili. Teď jste se ozvala znovu s velmi podobným dotazem. V něčem se mi zdá být situace vyhrocenější. Píšete, že teď máte z bratra strach i Vy sama. Bojíte se, aby kromě sebe, neublížil i někomu jinému. Chcete po mě konkrétní radu, co dělat. Ale já nevím nic o tom, co jste do této doby zkusila a co ne. Co zabralo, co naopak situaci zhoršilo. V podobných situacích, jako je ta Vaše, se potom obzvlášť takhle na dálku těžko radí. Chybí mi spousta informací. A to je ten hlavní důvod, proč byste se měla obrátit osobně na odborníky. Mohu Vám poskytnout kontakty, a pokusit se Vás v tom dalším kroku podpořit. Víc takhle na dálku nejspíš nezvládnu. Přeju Vám hodně štěstí a budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Pro jistotu ještě jednou kontakt na Kontaktní centrum pro drogově závislé; Stará ulice č.p. 1, 400 01 Ústí nad Labem; tel., zázn.: 475 210 626, tel., fax: 475 211 483; e-mail: drugout@mbox.vol.cz; www.minimax.cz/drogout/. V případě, že byste chtěla situaci konzultovat s právníkem, můžete se obrátit na bezplatnou Právní poradnu A.N.O., Koněvova 95, 130 00 Praha 3 - Žižkov, tel. 222 582 932, mobil: 736 760 701, www.asociace.org. Zde můžete probrat možnosti řešení z právního hlediska (např. trestní oznámení na bratra ohledně prodávání nelegálních drog, možnosti nedobrovolné hospitalizace a léčby, omezení způsobilosti k právním úkonům a další).