marihuana
fialka
U syna (16 let) jsem zjistila, že kouřil marihuanu, za kterou utratil své týdenní kapesné na svačiny a měsíční průkazku. Tento problém se u něho objevil již asi před rokem. Bavíme se s ním o tom, že jde o návykovou látku, může mu přestat stačit a pak bude zkoušet jiné a tvrdší drogy, ale podle něho marihuana není droga, může si ji koupit kdy chce, má ji a kouři ji každý ..... Myslím si, že od prvního prohřešku s marihuanou ji až do včerejška nezkoušel. Po celou dobu jsme mu ale tolerovali kouření cigaret. Jak syna přesvědčit, aby marihuanu neužíval? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bavit se s ním o rizicích je jistě dobrá věc. Určitě s ním i dál mluvte o tom, co mu marihuana dává, proč ji potřebuje, jaká jsou nebezpečí a proč Vám se to nelíbí. K tomu bych ale přidala ještě trochu razantnější postup - nedávat mu kapesné ani jiné peníze, pokud je utrácí za drogy. průkazku mu kupte, svačiny ať si dělá doma, kapesné nepotřebuje. 16ti letému dítěti bych rozhodně nedávala ani na cigarety. měl by si uvědomit, že pokud chce rychle příjemný pocit, něco to stojí, a bude si na to tedy muset nějak vydělat a nebo se ho vzdát.