Jak na léčení.
Dobrý den,jsem otec 27-leté dcery která si začala ve svých 14 letech píchat pervitin ,což se projevilo krádežemi,prodejem veškerých jeji věcí a nám rodičům ztrátě financí.Ve 20 letech přestala a chodila na metadon.Našla si přítele,byt a začali normálně žít.Po třech letech se rozešli a tím opět normální život skončil a vrátila se k původnímu způsobu žití.(drogy,nezájem o rodinu atd.)V Bytě kde žije je to jenom hnus a špína,sbírá staré harampádí, samozřejmě i krade a došlo i na to,že ji z bytu dávají výpověď. Chci ji pomoci,ale opravdu nevím jak,nevím na koho se obrátit,ona sama nechce spolupracovat. Prosím poraďte. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, musí být velmi náročné pro Vás jako rodiče dlouhodobě sledovat sebezničující chování Vaší dcery. Po tak dlouhé době jistě sám nejlépe víte, že k tomu, aby se něco změnilo, musí udělat alespoň první krok Vaše dcera. Pokud nechce nic dělat, těžko jí k tomu přinutíte. Bylo by skvělé, kdyby alespoň začala chodit do nějakého nízkoprahového zařízení (služby jsou anonymní a bezplatné) na poradenství. Neznamenalo by to, že by hned musela do léčby, odborníci s ní mohou dlouhodobě řešit její postoje ambulantně a tolerují, že drogy užívá. Nebo alespoň ji podpořit v tom, aby pokračovala v metadonové substituci, případně si může i najít substituci buprenorfinem (subutex, suboxone), a díky tomu by byla také v ambulantním kontaktu s psychiatrem. Jakýkoli pokus o změnu k lepšímu na její straně podpořte, chce-li však drogy dále brát, bohužel to v této chvíli nezměníte, ale ani to nepodporujte (finančně, apod.). I když vím nakolik je to pro Vás obtížná situace, přeji hodně sil!