streetwork
i
zdravim chcela by som sa spytat na jednu vec...ja mam zaujem robit streetworkerku v Trnave a uz som aj podnikla urcite kroky teda vyzera to tak ze ma vezmu..no ale to je fuk, ja len ze ci mi nahodou nebudu robit nejake testy na drogy ako vramci informovanosti teda akychsi krokov co robia vzdy neviem ci take nieco existuje alebo nie...dakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Testy na přítomnost drog se obvykle při přijetí do takovéhoto zaměstnání nedělají. Otázkou je, proč chcete vykonávat takovou práci, pokud máte z testů obavy a tedy usuzuji, že nějaké drogy možná užíváte. To se s výkonem práce s drogově závislými klienty skutečně neslučuje. Taková práce je dost náročná a vyžaduje velký díl zodpovědnosti a jedním z naprosto základních předpokladů je, že terénní pracovník nebere drogy a má k nim jasný postoj, pokud se jedná o profesionála zaměstnaného v organizaci, která drogově závislým pomáhá. Těžko pak totiž může vystupovat jako důvěryhodná a spolehlivá podpora pro klienty, kteří mají na tyto věci poměrně dobře vyvinutý cit. Myslím, že by v tomto případě bylo možná lepší, pokud byste svoji snahu získat zaměstnání v tomto oboru přehodnotila a nejprve si uspořádala své osobní záležitosti týkající se drog, pakliže je užíváte nebo s nimi experimentujete. Nevím, jaké drogy, jak často a jak dlouho eventuelně užíváte, ale v případě, že se jedná o tvrdé drogy, tak myslím, že je situace jasná. S drogově závislými klienty jsem pracovala sedm let a tak vím, že to není žádná legrace a pokud člověk nemá jasno v tom, jak to s drogami má, tak je pak schopen nadělat více škody než užitku nejen klientům, ale taky sobě. Zkuste to ještě zvážit.