Agi
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je úspěšnost odvykání od heroinu závislá od cesty užívání, jestli ho člověk kouří nebo je "na jehle"? a má vliv doba závislosti ( v tomto případě asi 1 rok a vždy pouze inhalačně). Dala by se léčba zvládnout i ambulantně? Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Zdravím! 1. Způsob aplikace u heroinu teoreticky neovlivňuje míru závislosti. Inhalační užívání heroinu přes alobal je stejně účinné jako nitrožilní aplikace, vyžaduje však jistou zručnost. S tímto však souvisí často diskutovaná tzv. závislost na jehle, to jest nejen závislost na dané droze ale i na komplexním rituálu samotné nitrožilní aplikace. 2. Doba a frekvence užívání míru závislosti jistě ovlivňuje. 3. Jestli by se dala léčba zvládnout ambulantně nemohu z dvou vět posoudit. Je k tomu třeba vědět víc informací. Navíc, každý člověk je jedinečný, má jedinečnou motivaci, hodnoty, vůli. To se navíc vše stále v čase nějak vyvíjí. Rozhodně Vám doporučuji osobní kontakt s nějakým odborníkem - poradit se, probrat možnosti. Některá zařízení pracují i anonymně a bezplatně, obáváte-li se "provalení" užívání. Mohu Vám poslat kontakty na zařízení ve Vaší blízkosti. Ať se Vám daří a věřím, že najdete cestu k řešení.