nuuudza
iwa
dobry den, som zo Slovenska a pisem vam lebo u nas nic podobne nie je alebo som to nenasla...asi 3 roky beriem piko a ine drogy, zacalo sa to travou ako u kazdeho asi..potom rozne lieky na psychiku, ktore sme zapijali alkoholom...respektive klepali...boli to napriklad diazepan,neurol,rohypnol..a tak co prislo..potom prisli kolesa a nakoniec piko..na to som sa velmi namotala lebo ho na mne nebolo vidiet ze ho v sebe mam..extaza hej to by kazdy zistil,no piko nie..aspon som si to myslela...leto 2006 bolo najhorsie..to som fuukala takmer kazdy den ak aj nie kazdy neviem nepamatam si to..som bola stale zjeta...noo potom to trochu polavilo a ja som to obmedzila...tento rok to bolo uz brutalne lepsie...lebo som za pol roka dala asi 5krat..no naposledy 20.12.2008 som mala dobre piko..len dielik no ked ja sa vzdy zmotam a chcem viac..preto sa bojim ze aj teraz zle skoncim..studujem na vyske a nemozem si dovolit do toho spadnut..hovorila som to kamaratke ktora pri mne teraz stoji..no slubila som jej uz vela krat ze si nedam no predsa som si dala...bojim sa ze opat porusim slub..lebo to chcem..s touto kamoskou nie som casto a s tymi ludmi co som tak ti uz chcu aj ine skusit a dokonca to budu aj vyrabat...neviem im vsak dat zbohom.. odhliadnuc od tohto vsetkeho sa chcem spytat ci moze vzniknut zavislost na tych tabletkach ako je neurol a diazepan aj ked som si ich davala len na prekonanie dojazdov..co bolo posledny pol rok len tolko krat co som spominala..alebo si to len moj rozum vsugeruvava lebo nema tvrdsie drogy?ked mi vzala tabletky ta moja kamaratka a splachla do zachoda zacala som pocitovat cudny pocit...zacala som sa klepat, bola som nervozna, chcela som odist, mala som sucho v ustach a prazdnu hlavu...5.1. som si dala neurol ktory som snupla, zohnala som si iba jeden...no mrzi ma to...ale teraz mam chut opat na piko a chcem ho vela..bojim sa chodit medzi ludi hlavne tu doma, lebo by som zabudla na vsetko a dala by som si..neviem co mam robit a ci to vobec je nejaky problem no pre mna je...nemozem navstevovat ziadne zariadenie ani nic..mam strach jednoducho nechcem aby to bolo ako v lete 2006 aj ked vlastne by mi to nevadilo..neviem..lenze to nemoze tak jednoducho byt..mala som v tomto obdobi velke depresie a pomyslala na samovrazdu...psycholog mi nevie pomoct,uz k nemu ani nechodim...asi nebol spravny lebo jednoducho ani som sa nedostala k teme drog...akoby sa ma chcel zbavit...dakujem za odpoved

Odpověděl:
Dobrý den, abych váš dotaz nebo spíše problém nějak shrnula - přes THC, alkohol, léky, extázi jste nakonec skončila u pervitinu. Nicméně se vám povedlo jeho užívání v posledním půlroce výrazeně omezit, přesto máte obavy, že pokud se k pervitinu v budoucnu dostanete, neodoláte a dáte si, přestože si uvědomujete jeho rizika a vlastně ho brát nechcete. Víte, ztráta kontroly je jedním s příznaků psychické závislosti. Asi to bude chtít se s lidmi, co berou, úplně přestat stýkat a vyhýbat se i prostředí, kde se drogy užívají. Najít si jiné přátele, jiné trávení volného času, jiné odreagování. Zpočátku to možná půjde "ztuha", ale časem to bude jednodušší. Každopádně bych se na vašem místě nevzdávala možnosti nechat si s tím pomoci nějakým odborníkem a řešit s ním i další své potíže, například ty deprese, které mohou být jednou z příčin, proč k užívání psychotropních látek inklinujete. Píšete, že jste k psychologovi již chodila, ale že vám nějak nepomohl. To se stává, ale neznamená to, že to tak bude i s dalšími odborníky. Na vašem místě bych se asi spíše obrátila na psychiatra, který ma zkušenosti i s problémem závislosti a mohl by vám kvalifikovaně pomoci i depresí. Pokud je pro vás dostupná Bratislava, můžete se obrátit na Centrum pre liečbu drogových závislostí, Hraničná 2, PO Box 51, 82799 Bratislava, Tel: 07-53417467 07-53417464, Fax: 07-53417475 http://www.drogy.sk/index.htm A nebo se zkuste obrátit na slovenskou internetovou poradnu zaměřenou na drogy na stránkách http://www.infodrogy.sk/index.cfm?module=Advisories a požádat je o konkrétní kontakt ve vašem regionu. A nemějte obavy, lékaři jsou vázáni lékařkým tajemstvím a informace o vás a vašich problémech nikomu dalšímu poskytovat nesmějí. Přeji vám hodně štěstí a držím palce, ať se vám to podaří zvládnout a jste ve svém životě spokojená. PS: Léky ze skupiny benzodiazepinů (kam patří i neurol, rohypnol, lexaurin, rivotril atd.) při dlouhodobém a pravidelném užívání způsobují psychickou i fyzickou závislost. Navíc je velmi riziková jejich kombinace s alkoholem. Takže v tomto směru je na místě velká opatrnost.