Jak douho?
Gia887
Dobré ráno, mám přítele se kterým žiju rok a ted po vánocích jsem přišla na to že si minimálně půl roku píchá pervitin...dříve už ho bral asi rok více méně v kuse, někdy týdny, někdy nemusel vůbec i několik týdnu...neměl žádné dojezdy, nebylo mu z toho špatně ani během braní ani po...jak říkám jsem s ním rok, bydlíme spolu a já nic nepoznala, až na popud kamarádky jsem na něj uhodila a přiznal se, píchal si každý víkend a i někdy v týdnu aby udělal co nejvíce práce na autě...dostala jsem ho z té garáže, od těch feťáků kamarádů, donutila ho říct to mé rodine, což udělal s pláčem a zdá se že je už přes týden čistý, jenže potřebuju mít jistotu že to tak je a bude, chce s tím skončit, ale bojím se že to udělá znovu třeba jen jednou za čas s tím že to nepoznám...říká že ho to bavilo, že se mu to líbilo, proto se bojím že nepřestane, proto mi slíbil že bude každý druhý týden chodit na testy, ale já o tomhle skoro nic nevím, proto se chci zeptat - jaké testy se dělají, kde v praze, kolik to stojí, jak často to musí být abych měla jistotu, jak dlouho se to drží v krvi a v moči?a dá se to nějak obelstít??Děkuju

Odpověděl:
Dobrý den, myslím si, že nejlepší by bylo, kdyby Váš partner začal chodit za nějakým odborníkem - za psychiatrem do nějaké AT ambulance (Specializované ambulantní služby CADAS - Spálená 12, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 222 924 245) nebo do jiného zařízení (třeba motivační skupiny v Denním stacionáři - Janovského 26, 170 00 Praha 7, Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041). Ze zařízení vždy může dostat potvrzení, že se konzultace účastnil a jak dopadl test. To by pro Vás mohla být dostatečná kontrola - v rámci kontraktu se zařízením, kam bude docházet, lze domluvit, abyste o průběhu léčby - poradenství - terapie byla informována. Pervitin je detekovatelný z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne. Test je jen screeningový tedy orientační, jeho validita není nikdy stoprocentní, stojí cca 150 korun. Testy jsou volně prodejné v lékárnách (nebo je tam lze objednat). Detekovatelnost z krve je 1 - 3 dny, testy z krve se však příliš nevyužívají. Rozhodně Vám doporučuji, abyste trvala na tom, aby Váš partner s užíváním něco dělal, někoho navštěvoval, a Vy o tom byla informována, je to způsob, jak zjistit, že Váš partner skutečně něco dělá, nebo o tom prozatím jen mluví.