Marihuana a tabák x antibiotika
chlapec
Dobrý den, od zítřka začínám používat antibiotika a občas si rád zapálím, rád si dám nějakou sklínku a jednou za čas si dám s přáteli i jointa. Antibiotika budu požívat měsíc a chtěl bych se zeptat, zda můžu kouřit cigarety a marihuanu bez většího rizika trvalého poškození jater. S alkoholem jsem se již rozloučil, proto se chci zeptat aspoň na tyto neřesti. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, tomuto dotazu jsem se nedávno věnovala, ano, obecně platí, že člověk bere antibiotika většinou proto, že je nemocný, tedy má oslabený organismus. Drogy organismus oslabují. Je tedy nevhodné, v době, kdy je organismus oslabený, ho dále oslabovat. Vždy ale záleží na konkrétní látce - droze, ta způsobí nějakou interakci, může být méně i více závažná. Antibiotika jsou ale obecně látky, které mají na organismus velký vliv a onemocnění, na která se předepisují, nebývají banality, rozhodně bych v době užívání ATB nedoporučovala užívat drogy. Kouření cigaret je méně nebezpečné než alkohol či THC, zkuste to však také omezit.