náhražka za pervitin
pedrosman
Dobrý den abstinuji od pervitinu 10 měsícu ale ted sem začal hodně pít energetický nápoje a velmi silný kafe vypiji jich asi 10 a 5 shocku něco jako red bul.bez alkoholu.líbíse mi že mi buší srdce a navozuji si stav intoxikace trochu vím že je to jen psychický mě se to zatim líbí ale nevím jestli mi to muže ublížit.chutě na pervitin mam ale bojim se psychoz.sem v léčebně a beru denně asi 15 psychyatrických léku a ještě dvě depot injekce moje myšlení je otupěno ty léky jsou na sklidnění.hrozně jsem ztloustnul protože už pervitin neberu a nic nedělam.prostě sem zkrachovanec kterej nemuže ani fetovat.pokud mi odpovíte budu rad.naschledanou.

Odpověděl: Eva Formánková
Ahoj Pepo, ohledně Tvého dotazu na pití nápojů s vysokým obsahem kofeinu, ať už je to kafe nebo energetické nápoje. V případě, že bys byl úplně zdráv, nějaké vážnější riziko, jako např. infarkt, mrtvice, nebo jiné vážné zdravotní problémy, není zas až tak pravděpodobné, stejně tak kombinace psychiatrické medikace, kterou užíváš s těmito nápoji. Rizikové jsou však tyto látky samy o sobě, jsou-li dlouhodobě a ve větší míře užívány. Tím je orientačně míněn denní příjem kofeinu 500mg nebo více. Co by se u tebe pak mohlo objevit za konkrétní obtíže - jsou to: nepokoj, nespavost, zrudnutí tváře, svalové záškuby, tachykardii, zažívací poruchy zahrnující bolest břicha, problémy s řečí nebo neuspořádané myšlení i řeč. Občas se vyskytuje podráždění, předcházející úzkosti nebo panickým stavům, depresi nebo schizofrenii. Být tebou bych tedy z dlouhodobějšího hlediska své tělo tolik kofeinem nezatěžovala, a to i z důvodu, že v takových dávkách se stejně snižuje jeho účinnost, a zkusila omezit pití kávy a energetických nápojů na míru, ve které bude kofein lépe účinkovat. Ohledně psychiatrické medikace, jež užíváš, můžeš zkusit zkonzultovat s tvou lékařkou, zda je nutné užívat opravdu všechny léky a v takové míře. Píšeš také, že jsi ztloustnul, zdá se mi to v kombinaci s hledáním jiných alternativ místo pití kafe výborná poznámka. Napadá mě - co třeba začít cvičit? Navíc při vyšší námaze ti pak bude srdce bušit také rychleji, a látky, které se vyplavují při takové námaze můžou napomoci zlepšit tvou náladu. Nehledě na to, že překonávání překážek při cvičení ti může pomoci ve změně tvého pohledu sám na sebe jako zkrachovance. Držím ti palce, ať se ti daří dál pokračovat v abstinenci, a v hledání dalších cílů, které by ti mohly pomoci ke spokojenému životu. Za poslední dobu jsi toho hodně dokázal - abstinovat, neutíkat z Bohnic, nenapadat personál v Bohnicích :), začít si zařizovat věci týkající se tvých práv, pokusit se smířit s možností života v ústavu, a tak se mi zdá, že to jsou opravdu velké pokroky. Tak v nich pokračuj. Měj se pěkně, zdraví Eva.