...
Iči
Můj syn přešel letos ze základní školy na střední školu.Díky špatnému autobusovému spojení bydlí na internátě.Dnes jsem se dozvěděla,že asi dva měsíce kouří trávu.Je pravda,že je tyto poslední měsíce věčně bez peněz.informaci o tom,že kouří mám z důvěryhodného zdroje.Jak mám postupovat,abych něco nepokazila?Chci si s ním promluvit,pravda je,že je mu 16 let a jakýkoli rozhovor je s ním obtížný,protože převážně mlčí a odkýve mi cokoli.Prosím o radu,jak postupovat,aby ho to nevyprovokovalo ke zhoršení chování.Nechci to podcenit,ani přehnat.Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, to, jak na situaci nahlížíte a popisujete ji, vypovídá, že o syna máte starost, ale zároveň chcete jednat zodpovědně a i tak, aby to pro něj bylo přijatelné. Obecné rady jsou jasné: jednejte na rovinu, podporujte důvěru, nemoralizujte, mluvte otevřeně, zajímejte se, zjišťujte si informace, co je pro něj na kouření THC tak lákavé, atd. Je pravda, že v dnešní společnosti většina mladých THC okusila nebo s ním experimentovala, není pravda, že kouření THC nutně znamená, že Váš syn přejde na tvrdé drogy. Je vždy dobré vědět, co člověka táhne k užívání drog - experiment sám o sobě, přecházení jiných problémů, uklidnění se, atd. atd. Je pravda, že v 16 letech má každý svou hlavu, a komunikace může být náročná. Můžete také oslovit odborníka (adiktolog, psychiatr, psychoterapeut) a jít na nějaké společné sezení do poradny pro rodiny. V případě zájmu Vám mohu poskytnout kontakt na nějaké blízké zařízení.