Závislost na benzodiazepinech a hypnotikách nebenzodiazep. typu
Appendix
Zdravím a prosím o radu. Už čtvrtým rokem se potýkám se závislostí na bromazepamu a zopiclonu či zolpidemu. Dříve jsem začínal s nízkými dávkami 1,5 mg bromazepamu a 5 mg zolpidemu. Dnes se nacházím ve fázi 4,5 mg bromazepamu a 22,5 mg zopiclonu před spaním. I to mi nestačí a dávku musím potencovat alkoholem, zhruba 0,7l vína. I přesto se předčasně probouzím a trpím nočními můrami. Při samoléčbě po vysazení jsem trpěl silnými abstinenčními příznaky. Jak psychickými, tak fyzickými. Jaká je možnost léčby a jaká je zhruba šance na úplné odvyknutí. Je mi 22 let. Předem díky.

Odpověděl:
Dobrý den, možnost léčby je velká stejně jako šance na úplnou abstinenci, vše bude záviset na tom, jak budete dále postupovat. Je nezbytné, abyste svou situaci probral s psychiatrem. Nevím, zda k někomu docházíte, ale měl byste vyhledat ambulanci, kde se zabývají i závislostmi (v Praze např. Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM - Spálená 12, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 222 924 245, v jiných městech jsou jiné AT ambulance - mohu Vám poslat kontakty). Buďte otevřený, uveďte, co vše využíváte, aby bylo možné dobře vyhodnotit situaci a naplánovat postupné vysazení. Trpíte-li dlouhodobě nočními můrami, tak je možné, že nějaký lék budete brát dále. "Koktejl," který si každý večer připravujete je opravdu rizikový! Lékovou závislost nelze podceňovat.