možnosti nástupu
Citka
Dobrý den, mám neteř je drogově závislá na heroinu a ráda by nastoupila k Vám na léčbu. Před týdnem se jí narodila dcera tak jsem se chtěla zeptat, zda má šanci se k Vám dostat, za jakých podmínek, za jak dlouho a je-li šance mít dceru u sebe. Děkuji Ivana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V rámci o. s. SANANIM probíhá i léčba závislých maminek s dětmi, a to v Terapeutické komunitě Karlov v jižních Čechách. Zde je možné, aby byla klientka i spolu se svým dítětem. Jedná se o střednědobou pobytovou léčbu v délce 6 - 9 měsíců (po ukončení léčby je pak možné využít Doléčovacího centra s chráněným bydlením v Praze, které nabízí chráněné ubytování i pro maminky s dětmi po ukončení léčby). Přijímání nových klientek s dětmi do Karlova probíhá prostřednictvím Denního stacionáře v Praze, kde byste se dozvěděli vše o podmínkách přijetí. Nevím, v jaké je nyní přesně neteř situaci týkající se dítěte (sociální, právní), jaký je její zdravotní stav a také nepředpokládám, že by bylo možné nastoupit do léčby dříve než po šestinedělí. Nejlepší bude, když neteř telefonicky kontaktuje dr. Preslovou z Denního stacionáře a domluví se, co bude vše pro nástup do léčby potřebovat, co je vše nutné s ohledem na miminko vyřídit s úřady a podobně a kdy by bylo reálné do léčby nastoupit. Pokud je neteř z Prahy, tak je také možné využít ambulantní léčbu přímo v rámci Denního stacionáře. Pobytovou léčbu bych však v tomto případě vnímala jako vhodnější. Přeji Vám i neteři hodně štěstí. Denní stacionář SANANIM Janovského 26 170 00 Praha 7 Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041 Email: stacionar@sananim.cz GSM: +420 605 212 175 PhDr. Ilona Preslová