Antikoncepce
Xniki
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaké má účinky pervitin a lsd na antikoncepci? Slyšela jsem že úplně redukuje její účinek a žena pak může snadno otěhotnět je to pravda? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle dostupných informací od MUDr. Tomáše Bindera z odd. gynekologie a porodnicví FN Motol nemá užití/užívání pervitinu nebo LSD vliv na účinnost hormonální antikoncepce. Jako problém bych spíš vnímala to, že si dotyčná pod vlivem LSD nebo pervitinu zapomene pilulku vzít... a díky tomu dojde ke snížení či zrušení účinku antikoncepce. Za další riziko považuji také to, že hormonální antikoncepce chrání pouze před otěhotněním a nijak nezabrání možné nákazy infekčními chorobami, které jsou přenosné pohlavním stykem, včetně těch nejvážnějších jako je hepatitida C a HIV. V rámci komunity uživatelů drog je riziko přenosu těchto infekcí větší, takže i na to je potřeba myslet. A před těmito onemocněními se lze ochránit pouze používáním prezervativu. Pokud byste k tomu měla další dotazy, napište. Hodně štěstí.