závislost na kokainu
tomidlo
dobrý den před dvěma dny jsem se dověděla že můj zet jiz dva měsíce šnupe kokain a to i 6xdenně.jsem velice zoufala a o to je to horší že dcera žije na Kanárských ostrovech sama bez pomoci. Chci se zetak zdali je možné aby stím skončil sam již dva dna je čistý. ale ani dcera neví jak probíhá jí abstinenční příznaky a na co by se měla připravit. prosím vas o radu jak postupovat děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci, zvláště pokud dcera žije s manželem mimo republiku. Závislost na kokainu je především psychického charakteru a vysazení drogy nezpůsobuje fyzické abstinenční příznaky (jako např. při vysazení heroinu), může se dostavit pouze velká únava, spavost, podrážděnost. Nicméně psychická závislost způsobuje právě to nutkání a chuť drogu znovu užít, která může přetrvávat i dlouho po vysazení drogy a bývá důvodem pro její opětovné užití i po dělší době abstinence. Je určitě možné s drogou přestat sám, i bez odborné pomoci, zvlášť pokud užívání kokainu nebylo dlouhodobé (po letech na kokainu je jistě těžší skončit než po 2 měsících). Nicméně ze dvou dnů abstinence se žádné závěry dělat nedají, to je velice krátká doba. Po několika měsících bez kokainu lze říct, že je to na dobré cestě, po několika dnech v podstatě nikoli. Možná by nebylo od věci zkusit zjistit, zda v místě, kde dcera žije, je dostupná nějaká odborná pomoc pro závislé a jejich rodinné příslušníky. Jednak by se ona mohla poradit, na co se připravit a jak s manželem komunikovat a jednak by zeť mohl získat nějakou odbornou pomoc a podporu. Přeji hodně štěstí a pokud byste se Vy nebo dcera potřebovaly zeptat na něco dalšího, napište.