co dál ?
Vilem
Dobrý večer.Má 'kamarádka' bere cca 2 roky piko.Bohužel nitrožilně.Podle ní,už má za sebou i max. dávku 1g-více ?? Říkala,že jí to ani pořádňe nepumpuje,prostě že by s tím sekla.Jenže všude kolem ní jsou narkomani,je to jak kolotoč,mám strach,že její samotná vůle nebude stačit ! Co podle Vás odborně doporučíte ? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamarádku obavy, ale v tuto chvíli to závisí především na ní. Nejlepší by asi bylo, kdyby navštívila kontaktní centrum pro uživatele drog ve Vašem regionu (pokud jste z Prahy, můžete využít níže uvedený kontakt, mimopražské je možné vyhledat na www.drogy-info.cz v kolonce Mapa pomoci). Je to bezplatná a anonymní služba, kromě např. výměny injekčních stříkaček a základního ošetření pro aktuální uživatele drog nabízejí i poradenství pro ty, kteří se zajímají o léčbu a pomáhají vhodnou léčbu zprostředkovat. Existuje možnost ambulantní léčby, což se mi ale v případě Vaší kamarádky nejeví jako nejlepší varianta, vzhledem k tomu, že její zázemí asi nebude úplně ideální. Pobytové léčby je možné využít buď v psychiatrické léčebně (střednědobá léčba cca 3 - 6 měsíců, výjimečně kratší) nebo v terapeutické komunitě (obvykle dlouhodobá léčba 6 - 12 měsíců). Bližší informace o jednotlivých typech léčby si můžete přečíst na webu naší poradny v rubrice Pomoc a léčba. Myslím, že by pro ni léčba v terapeutické komunitě, která je přímo zaměřená na léčbu závislostí a na podporu sociálních a pracovních dovedností a zařazení do běžného života po léčbě, lepší variantou než možnost, kterou zmiňujete ve skryté poznámce, která by její problémy pravděpodobně nevyřešila. Nicméně k tomuto všemu je potřeba nějaká její motivace a pokud se s Vámi nebude chtít bavit, není moc možností, jak jí pomoci... Přeji hodně štěstí. Kontaktní centrum o. s. SANANIM Osadní 2 170 00 Praha 7 Telefon: +420 283 872 186 Fax: +420 283 872 258 Email: kacko@sananim.cz