bratr
serena29
již jsem před nedávnem vám psala o problému smým bratrem,který nejen užívá drogy ale bohužel,jak mi sám sděluje i prodává...je v zoufalé situaci,kdy nemá,co jíst,nemá finanční prostředky,zhubl a již několikrát mi sdělil,že skočí z mariánské skály...je bohužel v takovém stavu,kde se ho i já začínám bát...sice se drží ale jak dlouho...nechci aby ke mně chodil ale nerespektuje to...já už prostě nevím,co s ním...sám se pro nic nerozhodne...policie zřejmě nemá o něj zájem,protože to o něm ví ale je to malá ryba...s čím se já vůbec neztotožnuju...já se prostě nemůžu dívat a čekat až se zničí sám nebo někomu něco udělá nehledě na to,že distributuje drogy,coč je v našem státě zakazané...na moje svědomí se neohlížejte..jde o jeho život i když si za to může sám ale svědomí bych neměla,kdybych něco nepodnikla...mám žít s vědomím,že spáchal sebevraždu nebo na někom vraždu a mohla tomu zabránit nebo svědomím,že jsem mohla tomu všemu zabránit...chci konkrétní odpověd!!!!!děkuju

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, vzpomínám si na oba Vaše předchozí dotazy - psala jste je v květnu minulého roku. V zásadě měly velmi podobný charakter - bratr se ničí, užívá drogy, distribuuje je, je agresivní, v minulosti byl ve výkonu trestu, bojíte se, aby se nepředávkoval, nespáchal sebevraždu nebo neublížil někomu z Vašeho okolí. Teď to dospělo do stádia, kdy se ho bojíte i Vy sama. V případech, kdy se cítíte fyzicky ohrožená, byste měla v prvé řadě myslet na svoje bezpečí. V takové situaci můžete volat policii. Píšete, že se na to nemůžete dívat, že Vás trápí svědomí. A já Vám ani tentokrát nemohu odpovědět nic jiného, než že je všechno na Vašem bratrovi. Vy s ním můžete mluvit o tom, co vidíte a cítíte. Můžete volat policii, když se ho budete bát. Ale jestli se bratr rozhodl užívat drogy, spáchat sebevraždu, někomu ublížit,... s tím nic nenaděláte. Možná se to všechno stane jen kvůli tomu, že bude pod vlivem drog. Ale ono není v lidských silách stát bratrovi v jednom kuse za zády a hlídat, co dělá. Sama říkáte, že se ho teď bojíte i Vy sama ... Netuším, co všechno už jste zkoušela. Ani nemám představu, co pro Vás znamená "konkrétní odpověď". Moje odpověď zůstává stejná - myslete v prvé řadě na sebe a svoje bezpečí. Nebojte se říct si o pomoc - ať už na policii nebo v K-centru. Držím palce! S pozdravem, Gabriela Koryntová.