Jascha Heifetz
Zdravím, jsem dlouholetý uživatel marihuany(teď 23, kouřím jí od 16 s nabývající intenzitou),rozhodl jsem se její užívání výrazně omezit, jelikož se mi v posledních měsících začala v poměrně krátkých intervalech opakovat onemocnění související s průduškami a také klasické angíny a chřipky. S tím také souvisí můj dotaz- v posledních cca 2 letech se mi na mandlích, tedy přesněji řečeno v jejích záhybech začala hromadit hmota bílé barvy, o které mi bylo řečeno, že to jsou kvasinky-tedy ty ,,zlé"(pokud jsem to správně pochopil, kvasinek je více druhů, tedy i ty co tělu prospívají). množství této hmoty která se mi v ústech tvořila a tvoří, je zpravidla přímo úměrné počtu vykouřených jointů s přáteli předešlý večer. Mají tyto kvasinky přímou souvislost s mými častými onemocněními? poškouzují nějak moje mandle a tvoří je náchylnějšími k určitým nemocem? existuje nějaký přípravek přímo bojující proti tomuto problému? Byl mi doporučen Orofar, který by prý měl být učinný, ale já nemám ten pocit. Jediný mě známý způsob jak tyto kvasinky odstranit je mechanickým čištěním pomocí opačného konce kávové lžičky a ten není moc příjemný. Četl jsem si tu několik přspěvků týkajících se marihuany a celkem mě překvapilo jaký důraz se přikládá psychickým onemocněním v souvislostí s kouřením trávy(nechtěl bych to, chraňbůh, nějak zlehčovat) ale ohledně těch fyzických nebezpečeství jsem tu toho tolik nenašel. Moje důvody pro omezení konzumace trávy jsou totiž jiné než u většiny korespondentů tady v poradně. jednoduše studuji VŠ a nechci už pulku semestru strávit v posteli s oteklým krkem a tu druhou se motat po škole neuvěřitelně unaven. stačí omezit konzumaci, jak jsem již udělal nebo bych měl marihuanu přestat kouřit úplně?po těch pár letech citím že má tělesná schránka na tom není tak jak by měla být což mi ve třiadvaceti letech celkem nahání strach.díky za Váš čas a případnou odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, 1. Rozhodně si zajděte k ORL lékaři, celou situaci s ním proberte. Hmotu bílé barvy bych spíše identifikovala jako čepy. Tvorba čepů v hlubokých záhybech povrchu patrových mandlí je způsobena nahromaděním odumřelých odloupaných povrchních buněk sliznice, zbytků jídla, mohou se na ní podílet i bakterie, a to jak ty, které se zcela přirozeně v dutině ústní člověka vystkytují, tak i ty škodlivé. Jedná se tedy skutečně o záležitost "normální", běžnou. U někoho jsou záhyby větší a tedy i obsah je objemnější, může to být dáno i častějším onemocněním, to bude Váš případ, u jiného je tomu naopak. Nechte si provést výtěr a odesláním na kultivaci bude zjištěno, zda se nejedná o zdroj chronické infekce. 2. Kouření THC ovlivňuje imunitu a Vašemu zdravotnímu stavu neprospěje. Kouření marihuany s sebou nese podobné riziko jako kouření cigaret, žádné jiné somatické komplikace moc nečekejte. Tedy krom toho, že u mužů dlouhodobé kouření marihuany zhoršuje potenci, jestli třeba někdy do budoucna plánujete založení rodiny a svého potomstva, měl byste to vědět. Nevím, zda chcete omezit či úplně přestat kouřit THC, to záleží především na Vás. Rozhodně ale existují bezpečnější způsoby aplikace než kouření (využívání vaporizeru, apod.) Jinou kapitolou jsou pak ony psychické důsledky o kterých jste již četl, jako např. deprese atp. Ať se Vám daří a úspěšné studium teď ve zkouškovém období!