Počátek brání drog u mladistvých
anastaie53
Dobrý večer, syn mně došel domů, pletl se mu jazyk( ne moc),ale neměl nic vypitého, ale oči měl "ubrečené", artikulace byla těžkopádnější. Cca za dvě hodiny byl v pohodě. Příští den mi tvrdil, že ho něco dojalo.Je to zatím absolutně bezproblémový syn, zapálený sportovec, vztah máme pěkný. Ještě k tomu ev. alkoholu - byl sice na ukončení sezóny v hospodě, ale pije velice málo a málo snese. Děkuji za radu.

Odpověděl:
Dobrý den, těžko říci, zda nestandardní stav vašeho syna způsobila nějaká droga/alkohol, či zda je to tak, jak vám on tvrdil. Na vašem místě bych vycházela z toho, že, jak sama píšete, máte pěkný vztah. (Což mimochodem zdaleka není samozřejmostí). Zkuste se synem co nejotevřeněji komunikovat, mluvit o svých pocitech a obavách o něj, zkuste se ho v rámci rozhovoru i zeptat, jaký má postoj k drogám a zda nemá nějaké potíže, které ho trápí. Mluvte s ním v klidu, bez vyhrožování, zbytečného strašení a vyzvídání. Dobrá komunikace a otevřenost v rodinných vztazích je účinnou prevencí problémů s užíváním návykových látek, ale i řady dalších. Experimenty s drogami a alkoholem dospívání často provázejí a i když to s sebou nese rizika, na druhou stranu není dobré zbytečně podléhat panice a potomky při každé příležitosti podezírat a kontrolovat. Pokud je váš syn jinak zcela bezproblémový, sportuje a nezaznamenala jste žádné další problémy nebo negativní změny v chování, snažila bych se mu důvěřovat a jak jsem již psala výše, o svých obavách komunikovat. Přeji hodně štěstí.