prenos zloutenky
nikon
Dobry den, na silvestra jsem mel incident s jednim narkomanem, uderil me do obliceje a roztrhl mi ret, i kdyz mel zimni rukavice, bojim se, ze me mohl nakazit zloutenkou,myslite, ze je to pravdepodobne?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Za těchto okolností je nereálné, abyste se nakazil hepatitidou / žloutenkou. Nákaza hepatitidou B a C je vyloučená, pravděpodobná není ani nákaza hepatitidou typu A. Více informací o hepatitidě najdete na našem webu v rubrice o infekčních chorobách na www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=31 další podrobnosti na www.cecko.cz, www.vseozloutence.cz. Myslím, že ve Vašem případě není testování nutné, ale pokud chcete mít opravdu klid a vyloučit i sebenepatrnější možnost nějakých potíží, tak se můžete obrátit na kontaktní centrum v Plzni, kde provádí bezplatné a anonymní testování na infekční choroby. Ve Vašem městě (ve skryté poznámce) se mi nepodařilo takovou možnost zjistit. Přeji hodně štěstí. Plzeň, Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s., Kontaktní centrum Havířská 11, Plzeň, 301 00 telefon: 377 421 374 Mgr. Dagmar Špillerová http://www.cppt.cz Plzeň, Teen Challenge Plzeň, Kontaktní centrum Husova 14, Plzeň, 301 00 telefon: 377 235 526 Karel Nyerges; Mgr. Michaela Hlavová http://www.tycko.cz