Syn a drogy
ivcasza
Mám dospělého syna na kterém pozoruji již delší dobu změnu v chování-agresivitu,nedochvilnost,ztráta zájmů o všechno, úbytek váhy, problémy v práci.... Našla jsem u něhov kapse skleněnou trubičku a nevím na co se používá, prosím o vysvětlení. Mám podezření, že bere nějaké drogy a chci se také zeptat jestli bych mu mohla nějak pomoci prostřednictvím nějaké poradny... Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna obavy, které jsou způsobené jeho změnami v chování. Může se jednat o užívání drog, nicméně i když to je méně pravděpodobné, tyto změny mohou znamenat i to, že má syn třeba nějaké psychické obtíže nesouvisející s drogami. Lze to těžko na základě stručného popisu takto přes internet posoudit. Skleněná trubička se v souvislosti s užíváním drog může použít nejpravděpodobněji při kouření marihuany nebo při šňupání drog (pervitin, kokain), méně pravděpodobné by mi přišlo užití při kouření heroinu. Ale jak jsem již psala, možná existuje i jiné vysvětlení. Nevím, jak dlouho se změny u syna projevují, jakého charakteru jsou třeba jeho problémy v práci,... Také nevím, zda jste se synem někdy pokoušela na toto téma mluvit, zda jste se ho někdy ptala na příčiny změny chování, zájmů. Ve Vašem kraji, jak uvádíte v poznámce, lze využít kontaktní centrum, které je určeno uživatelům drog, ale poskytují i poradenství pro rodiče a blízké v souvislosti s drogami. Služba je bezplatná a lze ji využít i anonymně. Pokud byste se o situaci chtěla poradit, stačí tam zavolat a domluvit si schůzku. Pokud byste potřebovala nějaké další informace nebo chtěla něco upřesnit v rámci této poradny, tak napište. Zatím přeji hodně štěstí. Chomutov, Kontaktní centrum, o.s. Světlo Kadaň Hálkova 224, Chomutov, 430 01 telefon: 474 652 030 Vendula Kádárová http://www.os-svetlo.net