matka
nevim uz
nevim uz co mam delat. kourim travu uz asi rok a to celkem casto. kdyz to mati poprve zjistila rekla sem ze sem to jenom zkousela.. verila mi .. od te doby u me uz hodnekrat nasla sacek a moc koumala a koume moje oci kdyz prijdu dom.. kdyz je mam jenom trosku roztahly.. hned si mysli ze sem zhulena a je z toho hadka a zarach. Dneska sme se zas pohadaly kvuli prazdnymu sacku od travy, zakazuje mi moje kamarady a to nesnasim.. prej me stahujou.. ale to neni pravda.. kdybych nechtela tak to nedelam. nemam s matkou moc dobrej vztah a s otcem uz vubec ne.. nikdy sme si spolu nepovidaly. dneska sme se fakt moc hadali a ona mi zakazala vsechno uplne.. neumi to resit jinak nez ze me zmlati, da mi zaracha a musim uklizet. ja vim ze se s tim moc delat neda a do zadne poradny ju brat nechci.. nevedela bych jak ji to rict.. to ne proste.. ale co mam delat ? :(

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že kamarádi za to nemohou, na druhou stranu, kdybyste s nimi netrávila čas, možná by Vás to tolik nelákalo. Z Vašeho dotazu si nejsem moc jistá, jestli vlastně chcete trávu kouřit, nebo by Vám ani tolik nevadilo přestat, ale potřebovala byste zlepšit situaci doma. Myslím, že o tom přemýšlíte moc dobře- máte pravdu, že fyzický trest a zákazy nejsou řešení. Je potřeba se o celé věci co nejotevřeněji bavit. Je škoda, že to nedokáže začít Vaše matka, zkuste to tedy Vy. Možná budete překvapená, kolik se toho dozvíte. Pravděpodobně např. to, že se o Vás strašně bojí, chce pro Vás to nejlepší a myslí si, že to dělá dobře. Většinou jsou rodiče stejně bezradní, jako jejich děti, které se zapletou s drogami. Zkuste tedy překonat svou nechuť a strach a promluvte si s ní otevřeně o tom, proč je Vám líp s kamarády venku a s trávou, než s nimi doma. A že byste chtěla společně zajít k odborníkovi, před kterým byste si mohli (ideálně i s otcem) některé věci vyříkat. To by hodně pomohlo. Přeji hodně odvahy a aby to doma bylo aspoň tak příjemné jako venku s trávou, třeba Vás pak přestane zdaleka tolik bavit a nebudou ke sporům důvody.