Nebepeci rozedmy plic ?
generaljc
Dobry den potrebuji se vas zeptat na neco ohledne meho zdravotniho stavu...Pred osmy dny jsem dostal tezky prujem spojeny s mirnou teplotou max 37.4 stupnu, a docela velkou nevolnosti (dychaci obtize , motani hlavy...)Navstivil jsem nejdrive obvodniho lekare, nepomohl my tak jsem skoncil po tydnu a 6kilech vahy v nemocnici na internim oddeleni.tam mi rekli ze mi schazi laktobacily , a ze mam jist prasky a jogurty s probioflorou.Dnes je to devaty den nemoci , prujem se zlepsil , ale obcas jeste mam dychaci obtize spojene s motanim hlavy.Jako kurak cigaret a pravidelny kurak marihuany cca 3 roky (je mi 20let) se bojim jestli nemuzu mit rozedmu nebo jine onemocneni plic.Kdyz me na interne delali vysetreni krev, moc , ekg , tlak , poslech plic řekli že mám vše v normě a dýchání naprosto čisté.Mám se nečeho obávat nebo mam věřit obovdnimu lekaři který tvrdí že až se mi dá po 14dnech zaživaci system do poradku vse postupne odezni.Moc děkuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. S největší pravděpodobností se jedná o onemocnění, které s kouření marihuany nebo tabáku nesouvisí. Navíc těžko bohužel můžeme diagnostikovat takto přes internet. Pokud Vám v nemocnici dělali veškerá potřebná vyšetření, z nichž nevyplynulo, že byste měl plíce v nepořádku, tak jde nejspíš o důsledek vyčerpání organismu a celkové zesláblosti po nemoci. Myslím, že můžete důvěřovat lékařům, že se vše dá po dvou týdnech do normálu. Tím nechci zlehčovat rizika, která mohou plynout z kouření cigaret a marihuany, to se samozřejmě může na celkovém oslabení organismu podílet a časem by Vám skutečně kouření mohlo přivodit i plicní potíže. Takže pokud se chcete tomuto nebezpečí vyhnout, bylo by moudré kouření tabáku i marihuany přinejmenším omezit. Zatím přeji hodně štěstí a brzké uzdravení.