strach o kamarádku
strach
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat protože neví o mám dělat.Mám kamarádku vlastně je to moje nejlepší kamarádka ale má problém s pervitinem.Kdysi už vyzkoušela jiné drogy nebo něco jiného jako je toulen ale nic moc velkého ze vším přestala.Ale ted začala brát pervitin je to celkem už dlouho i kdysi ho brala ale pak na dlouho přestala a teď znovu.bere ho jak kdy ho sežene a jak kdy ma penize.Někdy jednou za tyden někdy více krat někdy jednou za měsíc.Většinou si to dáva setou(injekční stříkačkou)do žíly někdy 10 a někdy i 20..nefím jak jí pomoct mrzí mě že to bere ikdyž mě to někdy nabízela nikdy jsem si to nevzala..když si to veme je pak jiná divná nechová se ke mě přirozeně..prosím pomocte mi nevím jak jí pomoct lečit se nepujde to je jasne ani neví že to tu píšu..děkuji a přejí Šťastný Nový Rok

Odpověděl:
Zdravím, je od Vás ohleduplné, jak se snažíte pomoci blízkému. Bohužel Vás musím zklamat, možností, abyste něco mohla změnit, moc nemáte. Jakýsi první krok je vždy na každém člověku, co bere drogy. Vy kamarádce jistě můžete v lecčems pomoci, ale rozhodnutí je na ní. Navíc je možné, že ji třeba aktuální situace momentálně ještě vyhovuje, že třeba chce drogy brát dále. Rozhodně bych Vám doporučila pomoci kamarádce se zkontaktovat s nějakým nízkoprahovým zařízením. Takovým zařízením je třeba Káčko. Je to nízkoprahové zařízení pro uživatele drog. Může přijít anonymně, služba je bezplatná. Kamarádka by se mohla objednat na poradenství nebo motivační rozhovor. Nejde o to někoho přesvědčit, aby se šel léčit. To si každý musí rozhodnout ve finále sám. Je ale možné o užívání drog mluvit, o jeho výhodách i nevýhodách, a třeba i o důvodech, proč vlastně pervitin brát. Chcete-li, mohu Vám dle města, kde bydlíte, poslat nějaké kontakty na takováto zařízení. Chci Vás podpořit v tom, abyste neměla pocit příliš velké zodpovědnosti za ni, pocit, který by pro Vás mohl být třeba i ohrožující.