Kombinace
Dobrý den, chci se zeptat, zda je životu nebezbečná kombinace pervitinu s léky na srdeční arytmii (Egilok) a antidepresivy ze skup. SSRI (Asentra) nebo zda mi to může způsobit nějaké zdravotní problémy (srdeční). Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pervitin je smrtelně nebezpečný hlavně s inhibitory MAO, tam Asentra nepatří. Není ale dobré ho kombinovat s žádnými antidepresivy a už vůbec ne, pokud máte ještě srdeční arytmii. Pervitin sám o sobě zrychluje tělesné funkce, samozřejmě včetně srdeční činnosti a nedá se předem odhadnout, co udělá v kombinaci se srdeční arytmií, ani s léky, které ji léčí. K tomu se ještě přidává riziko tzv. serotoninového syndromu,který hrozí právě u skupiny SSRI. Jeho součástí jsou opět kardiovaskulární potíže. Zjednodušeně řečeno tedy na srdeční arytmii není vůbec dobré brát pervitin, Asentra to ještě trochu komplikuje a výsledek je nepředvídatelný, ale klidně by mohl být i smrtelný.