elko
dobrý den. zajimal by mě odbornější nazor na muj problem.. kouřim trávu už nakej ten rok (přeněji, myslim že 3), když by se to zpruměrovalo, tak to bude jednou za tyden. zhurba. A posledni dobou trochu časteji mi to nepřinašelo uplně ty nejlepší pocity, kerý sem od toho chtěla a byvala sem "vyptlanější", někdy mi bylo blbě, uzavirala sem se vic do sebe. no a to sem asi začinala byt aji v normalnim životě. mam přitele a ten se tomu nak dovtipil (taky proto že sem o tom s nim chtěla mluvit) ale to taky nebylo a není vubec jednoduchy, řiká že su feťačka, ja stejně hulim i proto, že bez toho nak psychicky nemužu být.. A musim si vybrat mezi nim a trávou. Tak si řikam, že radši budu s nim. Ale je to pro mě neskutečně těžky, on řiká že to je v podstatě lehky, ale on si to nemuže dokazat představit, žadny takovy zkušenosti s tim nemá, ale chce mi pomoct. už jenom si to přiznat, že s tou travou to začina byt přestavat sranda je pro mě šileny.. Ale chcu zkusit přestat, ale nevim jak snadně to pude. co bych měla dělat? já su totiž schopná ho podvezt..(ví, že jsem ho podvedla chlapem už) A ted mi připada, že to bylo jakoby takovy ponaučení a že to ted zvladnu a nepodvedu ani s travou. Myslite že mam nakou šanci s tim seknout? i když vim, jak to pro mě bude těžky a že i přesto mam tu travu rada. Je možné, že by se u mě mohla rozvijet schizofrenie, nebo něco podobneho..prostě naky rozštěpeni osobnosti? Mam nějakou šanci že s travou seknu, i když se nevyhnu situacim kde ta trava bude? Děkuji za ochotu a čas a přeji šťastný nový rok:)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to co popisujete není žádná schizofrenie ani rozšetěpení osobnosti, ale chutě na drogy, které zažívá každý, kdo se snaží z nějakého důvodu přestat. Co by Vám možná časem hrozilo, je spíš nějaká depresivní nebo úzkostná porucha, podle toho jak jste popisovala své stavy v poslední době. I proto to vypadá, že jste přestala v pravou chvíli. Určitě to můžete vydržet, pokud Vám to nejde samotné (máte pravdu, není to vůbec legrace), zkuste to s odbornou pomocí. Pokud stále trpíte nějakými nepříjemnými stavy, mohla by Vám pomoci třeba i dočasná medikace, např. proti depresím. To vše ale musí posoudit odborník na závislosi - psychiatr, psychlog. Pokud byste o žádném nevěděla, napište lokalitu, pošlu Vám nějaké kontakty. Přeji hodně štěstí, abyste to zvládla a nemusela podvádět, podváděla byste především sama sebe.